رنگ آمیزی در غرفه سازی

color

فهرست مطالب

در این مقاله سعی داریم در مورد غرفه سازی، غرفه سازی ارزان و قیمت غرفه سازی اطلاعات مفیدی را در اختیار شما مخاطبان عزیز قرار دهیم. رنگ آمیزی در غرفه سازی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد زیرا ظاهر اولین ویژگی است که مخاطب را به سوی کار ما جذب خواهد کرد. پیشنهاد ما به شما دوستان که در این زمینه فعالیت میکنید این است که برای انتخاب رنگ غرفه ی خود از متخصصین و مشاوران صاحب نظر مشاوره بگیرید.
یکی از فعالیت ها و کارهایی که امروزه صاحبان کسب و کار برای نمایش محصولات خود شرکت در نمایشگاه های تخصصی و ویژه ی کسب و کار خود است. برای شرکت در این نمایشگاه ها هر برند و نام تجاری برای خود غرفه ای را طراحی و دیزاین می کند تا محصولات خود را در این غرفه ها به زیباترین و جذاب ترین شکل ممکن به نمایش دراورد.اهمیت غرفه سازی امروزه بیش از پیش است و روش ها و طراحی های این حوزه روز به روز جذاب تر می شوند و کارفرمایان را بیش از پیش جذب می میاند

به طور کلی یک غرفه ی تاثیر گذار و موفق غرفه ای است که به طور هم زمان چندین ویژگی را دارا باشد.این ویژگی ها عبارتند از : رنگ آمیزی مناسب، نتراژ مناسب، طراحی متناسب با محصول، استفاده از رنگ های جذاب و تاثیر گذار که پیام محصوبل را به درستی به مخاطب منتقل نماید . اگر غرفه ای این وژگی ها را داشته باشد می توان گفت در غرفه سازی موفق بوده است.

color2

اهمیت انتخاب رنگ و نحوه ی انتخاب رنگ

بهتر است جهت انتخاب رنگ غرفه ی مورد نظر خود از رنگ های سازمانی خود استفاده کنید مانند رنگی که در لوگوی سازمان خود مورد استفاده قرار داده اید و یا در دکوراسیون دفتر اداری خود استفاده کرده اید الهام بگیرید. حتی می توانید از رنگ سربرگ و هم چنین از رنگ فرم اداری خود نیز استفاده کنید.
استفاده از رنگ مناسب باعث می شود توجه مخاطب به محصولات شما به حداکثر برسد و از آن جاییکه هر فرد به طور متوسط 5 الی 10 دقیقه زمان صرف بازدید از غرفه ی شما خواهد کرد باید رنگ آمیزی غرفه شما باید به نحوی باشد که در این مدت کوتاه توجه مشتری را بخود جلب نماید و منجر به خرید محصول و یا خدمت شما شود.

نحوه ی انتخاب رنگ در غرفه سازی

در انتخاب رنگ باید به نکات ریز ولی مهمی توجه کنید. در ذیل به چند نکته مهم اشاره خواهیم کرد تا بتوانید بهترین فضاسازی و رنگ آمیزی را در غرفه ی خود داشته باشید.
لازم به ذکر است بیشترین رنگی در غرفه ها استفاده می شود رنگ سید می باشد و سایر رنگ ها برای تکمیل و ثر بخشی بیشتر به رنگ سفید اضافه می شوند.
1- اگر قصد دارید در غرفه سازی خود از رنگ سازمانی خود استفاده کنید بهتر است به پراکندگی رنگ ها توجه داشته باشید زیرا اگر پراکندگی مناسبی نداشته باشند رنگ آمیزی را دچار نوعی بی نظمی میکنند و روح و پیام نهفته در این رنگ آمیزی را به درستی به مخاطب انتقال نخواهند داد.
2- از دو رنگ پر انرژی به طور هم زمان و نزدیک به یکدیگر استفاده نکنید زیرا استفاده از دو رنگ پرانرژی وگرم مانند قرمز و نارنجی که هر دو ماهیت گرما دارند و می توانند انرژی یکدیگر را خنثی کنند. همچنین باعث می شود مخاطب دچار نوعی عدم تمرکز شود و نتواند به درستی نیاز خود را برطرف کند و در این صورت باز هم زحمات شما در خصوص انتخاب رنگ مورد نظر برای غرفه سازی از بین خواهد رفت.
3- یکی از مهم ترین نکاتی که برای فضاسازی در غرفه سازی باید رعایت شود استفاده از رنگ های خنثی مانند سفید و خاکستری می باشد. انتخاب این رنگ ها به خصوص برای کسانی که دارای فضای بزرگی نیستند ضروری می باشد. همچنین استفاده از رنگ های خنثی انسجام و یکپارچگی بی نظیزی را به غرفه ی شما خواهد بخشید. اما به یاد داشته باشید استفاده ی افراطی و بیش از اندازه از رنگ های خنثی باعث می شود رنگ آمیزی شما حالت کسالت باری به خود بگیرد.
4- اگر قصد دارید از رنگ های پرانرژی در فضای خود استفاده کنید به عنوان مثال از (قرمز،زرد،نارنجی)، این رنگ ها را به صورت غالب و برای تاکید استفاده کنید و سایر رنگ ها را با انرژی کمتر مثل رنگ آبی در حاشیه ها استفاده نمایید. این نوع غرفه سازی باعث ایجاد نوعی جذابیت و انرژی مضاعف خواهد شد.
5- همانطور که می دانیم رنگ تاثیر روحی و روانی ویژه ای بر ذهن افراد دارند و همین موضوع باعث می شود غرفه سازان و کسانی که به طور کلی در حوزه ی دکوراسیون فعالیت می کنند برای رنگ آمیزی اهمیت ویژه ای قائل باشند. پیشنهاد ما این است که در فضاهای ویژه و به اصطلاح vip از رنگ های خنثی، برای فضاهای آموزشی از رنگ های آبی و بنفش استفاده نمایید تا بتوانید بهترینتاثیر را بر روی مخاطب خود داشته باشید.
6-اگر در غرفه خود بخشی را عنوان ویترین در نظر گرفته اید سعی کنید رنگ آمیزی را در ان نقطه به جذاب ترین روش ممکن انجام دهید و بهترین و با کیفیت ترین محصولات خود را در ویترین به نمایش بگذارید تا مشتریان با دیدن ویترین شما به سمت غرفه ی شما جذب شوند.
7-هم چنین اگر بتوانید برای معرفی محصول خود از فیلم و عکس استفاده نمایید دارای مزیت رقابتی ویژه ای با سایر رقبای خود خواهید شد.

غرفه سازی نمایشگاهی
از آن جایی که غرفه سازی نمایشگاهی از اهمیت ویژه ای برخوردار است قصد داریم در این مطلب به غرفه سازی نمایشگاهی و اصول رنگ آمیزی آن به طور خاص بپردازیم.
در انتخاب رنگ برای این امر نیاز است در ابتدا رنگ محصول مورد نظر مورد تایید کارفرما قرار بگیرد و رنگ با توجه به محصول انتخاب شود و با ماهیت محصول هم خوانی داشته باشد. زمانی که رنگ اصلی و غالب برای غرفه انتخاب شد می توانید در مورد رنگ های مکمل و مورد استفاده در سایر بخش ها نیز به سهولت تصمیم گیری نمایید.
در غرفه سازی نمایشگاهی معمولا از رنگ پلاستیک و یک غلطک نقاشی استفاده می شود.

غرفه سازی ارزان

هدف شرکت ها از غرفه سازی به نمایش در اوردن محصولات خود جهت افزایش فروش و به دست آوردن سود می باشد. امروزه با توجه به افزایش تمامی قیمت ها در همه ی حوزه ها شرکت در نمایشگاه و غرفه سازی به کاری پر هزینه تبدیل شده و بسیاری از شرکت ها و هلدینگ ها به دلیل هزینه های غرفه سازی بالا از شرکت در نمایشگاه ها منصر می شوند. این جاست که غرفه سازی ارزان و بهینه میتواند به کمک تولید کننده گان بشتابد و هزینه های آنان را به حداقل برساند و همچینین آن ها را از شرکت در نمایشگاه منصرف نکند.
از آن جایی که هر ساله صاحبان غرفه در نمایشگاه ها هزینه های هنگفتی برای طراحی و رنگ آمیزی غرفه ی خود می کنند که بعضا توجیح اقتصادی در پی ندارد امروز سعی داریم نکاتی در مورد غرفه سازی ارزان به شما دوستان عزیز ارائه کنیم

1-مشارکت در غرفه
اگر بتوانید در صنف خود همکارانی شناسایی کنید که محصولاتتان از نظر ماهیت در یک دسته قرار بگیرند، می توانید به طور مشترک با آن ها غرفه ای را داشته باشید و به طور مساوی از فضای یک غرفه استفاده نمایید. بیشتر غرفه های نمایشگاهی فضاهای اختصاصی نظیر فضای پذیرایی، معرفی محصول و مذاکره را دارا می باشند. شما میتوانید این فضا ها را به طور مجزا و اختصاصی داشته باشید و از سایر فضاها به طور مشترک استفاده نمایید.
2-استفاده از هویت بصری در غرفه سازی
همیشه لازم نیست برای داشتن بیشترین تاثیر بیشترین هزینه را متحمل شوید. گاهی ایجاد یک المان منحصر به فرد و رنگ آمیزی درست در غرفه سازی می تواند بیشترین تاثیر را داشته باشد. سعی کنید از یک المان جذاب برای معرفی محصول خود استفاده کنید.
3-استفاده از طرح های مینیمال
امروزه روند دنیا و سلیقه ی افراد به سمت استفاده از طرح های ساده و مینیمال در جریان است و شما می توانید از این تغییر سلیقه به بهترین نحو استفاده نمایید. بعضی از غرفه سازی ها با استفاده از بازیافت جعبه های صنعتی انجام می شود که با توجه به کم هزینه بودن بسیار مورد توجه فعالان این صنعت می باشد.
4-کاهش ابعاد غرفه
یکی از پارامترهای هزینه بر در غرفه سازی ابعاد و مساحت فضای مورد نظر می باشد. اگر بتوانید محصولات خود را در فضای کوچکتر و به صورت بهینه به نمایش درآورید به شرطی که با یک مجموعه ی حرفه ای همکاری داشته باشید میتوانید هم در هزینه های خود صرفه جویی کنید و هم محصولات خود را به بهترین و زیباترین نحو به نمایش در آورید.
5-حذف کف سازی در غرفه
یکی دیگر از المان های پر هزینه در فرآیند غرفه سازی هزینه ی کف سازی می باشد، زیرا این فرآیند باید با روش های خاصی و توسط متخصصین تهیه و اجرا شود. می توانید از کف پوش های قابل انتقال استفاده نمایید که این کف پوش ها در نهایت توسط تیم اجرای غرفه سازی جمع خواهد شد. البته توجه داشته باشید که کف پوش بسیار در ظاهر غرفه ی شما مهم است پس به هر نحوی که شده سعی کنید کیفیت را فدای قیمت ارزان نکنید.

4-تاثیر نوسانات ارز بر متغیر های غرفه سازی
تغییر مداوم قیمت ارز و ثبات نداشتن قیمت ها تاثیرات زیادی بر تمامی کسب و کارها داشته که حوزه ی غرفه سازی نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابریان رقابت بین کسانی که خدمات غرفه سازی ارائه می کنند بالا می باشد و هرکسی سعی می کند قیمت مناسب و همچنین مزیت رقابتی ویژه ای برای خود ایجاد نماید تا بتواند مشتریان را به سوی خود جذب کند و رضایت آنان را جلب نماید.

قیمت غرفه سازی

مهم ترین پارامتر برای انتخاب و خرید هر خرمت یا محصولی قیمت آن می باشد. در این مطلب قصد داریم نکاتی در مورد قیمت غرفه سازی و عوامل موثر بر آن به شما محاطبین عزیز ارائه کنیم.
محل غرفه
محلی که غرفه ی شما در آن قرار دارد قیمت غرفه ی شما را مشخص می کند. اگر غرفه ی شما در مرکز نمایشگاه قرار داشته باشد بیشترین قیمت را خواهد داشت و اگر در حاشیه ی نمایشگاه بالطبع قیمت غرفه سازی برای شما کمتر خواهد شد.
متریال مورد استفاده در غرفه
ویژگی دیگری که بر قیمت غرفه ی شما تاثیر مستقیم خواهد داشت نوع مواد و متریال مورد استفاده در غرفه شما خواهد بود. طبیعی است که قیمت غرفه سازی به متریال مورد استفاده بستگی خواهد داشت و شما باید بر اساس نیاز خود و بودجه ی خود آنها را انتخاب نمایید. همچنین می توانید از ترکیب دو یا چند متریال استفاده کنید.
متراژ غرفه
متراژ غرفه با قیمت غرفه سازی رابطه ی معکوس دارند. به طوریکه هر چقدر متراژ غرفه ی شما کوچکتر باشد قیمت بالاتری خواهد داشت. ناگفته نماند که در برخی موارد به دلیل استفاده از مواد و متریال کمتر ممکن است استفاده ار غرفه ی کوچکتر مقرون به صرفه تر باشد.
کیفیت متریال مورد استفاده
بدیهی است که هر چقدر از متریال با کیفیت در ساخت غرفه ی خود استفاده کنید قیمت غرفه سازی بالاتر خواهد رفت در نتیجه سعی کنید ابتدا برآورد هزینه ی مناسبی داشته باشید تا ببینید غرفه سازی با این هزینه برای شما مقرون به صرفه خواهد بود یا خیر. هم چنین این نکته را در نظر بگیرید که همیشه قیمت بالا تضمین کیفیت را نخواهد کرد و شما در برخی می توانید با هزینه ی کم کیفیت قابل قبولی را ارائه کنید.

نتیجه گیری:

در این مقاله سعی نمودیم تا مطالب سودمند و مفیدی را در خصوص غرفه سازی، رنگ آمیزی غرفه، راه های بهینه سازی قیمت و غرفه سازی ارزان و همچنین عوامل موثر بر قیمت غرفه سازی به شما عزیزان ارائه کنیم.
شایان ذکر است که اعتماد به غرفه سازان بزرگ و حرفه ای که می توانند پیشنهاد های قیمتی متنوع و کیفیت های گوناگون را به شما ارائه دهند برای شما سودمند تر خواهد بود زیرا این افراد به دلیل داشتن مشاوران و کارشناسان خبره می توانند نیاز شما به درستی براورده نمایند.

[wp-review]

آخرین مقالات فرارنگ
مطالب ما را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button