بهترین متریال مورد استفاده برای غرفه سازی نمایشگاهی

غرفه سازی نمایشگاهی

فهرست مطالب

غرفه سازی نمایشگاهی امروزه رواج بسیاری پیدا کرده است و با توجه به اهمیت بالای غرفه سازی در جذب مشتری و افزایش فروش، بهتر است از بهترین متریال برای ساخت آن استفاده کنید. بهترین متریال مورد استفاده در غرفه سازی شامل فلز به‌ویژه آلومینیوم، چوب و شیشه می‌شود که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. هریک از این متریال‌ها از مزایا و معایب به‌خصوصی برخوردار بوده و شما برحسب نوع فضا و نیازهای شرکت می‌تواند مناسب‌ترین و بهترین متریال را انتخاب نمایید.

فلز پرکاربردترین متریال در ساخت غرفه

از جمله مواد اولیه رایج در غرفه‌های نمایشگاهی می‌توان به آلومینیوم اشاره کرد. آلومینیوم وزن سبکی داشته و از میزان ماندگاری و دوام بالایی برخوردار است؛ از این رو، گزینه‌ای عالی برای قاب‌بندی سازه‌ها به‌شمار می‌رود. آلومینیوم از ویژگی تطابق‌پذیری بالایی برخوردار بوده و با استفاده از آن می‌توان پایه‌های مدولار و قابل تنظیم را ایجاد کرد که امکان مونتاژ و جداسازی آن‌ها به‌سادگی وجود دارد.

جدای از این مورد، پوششی پودری وجود داشته که می‌توان از آن در جهت براق‌سازی ظاهری آلومینیوم کمک گرفت. به این صورت، پایه‌های غرفه از لحاظ بصری جذابیت بیشتری پیدا می‌کند. در غرفه‌های نمایشگاهی، فلز و به‌ویژه آلومینیوم نقش مؤثری در به‌وجود آوردن یکپارچگی و انعطاف‌سازی دارد. از آنجایی که آلومینیوم ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی داشته، گزینه مناسبی برای قاب‌بندی و سازه‌های غرفه‌های نمایشگاهی به‌حساب می‌آید.

مزیت‌های فلز یا آلومینیوم در ساخت غرفه به‌صورت کلی شامل سبک وزنی، استحکام بالا، ماندگاری، مدولار بودن، امکان ترکیب‌پذیری، تطبیق‌پذیری و امکان بازیافت می‌شوند‌. استفاده از فلز همچون دیگر متریال می‌تواند معایبی را نیز به همراه داشته باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به هزینه بالا، زنگ‌زدگی در محیط‌های خاص، رسانایی حرارتی و محدودیت از نظر زیبایی شناختی اشاره کرد. از دیگر فلزهای کاربردی می‌توان به فولاد، مس و آهن اشاره کرد.

  • فولاد: فولاد از جمله مستحکم‌ترین فلزات بوده و در راستای ساخت غرفه‌های بزرگ و سنگین کاربرد دارد. همچنین فولاد در مقابل آتش، خوردگی و زنگ‌زدگی از خود مقاومت نشان می‌دهد.
  • مس: مس به عنوان یک فلز زیبا با ماندگاری بالا شناخته می‌شود که از ویژگی انعطاف‌پذیری برخوردار است. این فلز در واقع در طراحی غرفه‌هایی با دکوراسیون ویژه کاربرد دارد.
  • آهن: آهن از جمله قدیمی‌ترین فلزات به‌حساب می‌آید و با استفاده از آن، می‌توان غرفه‌های سنگین و قوی را ساخت‌. این فلز در مقابل خوردگی و زنگ‌زدگی از خود مقاومت نشان می‌دهد.

 

غرفه سازی نمایشگاهی

چوب خاص ترین متریال در غرفه سازی

چوب در واقع یک متریال کلاسیک به‌حساب می‌آید که استفاده از آن در غرفه‌های نمایشگاهی احساس پیچیدگی را خلق می‌کند. استفاده از انواع عناصر چوبی همچون کفپوش، پیشخوان و مبلمان سبب می‌شود که محیطی گرم و دلپذیر در غرفه به‌وجود آید. مزیت‌های استفاده از چوب در غرفه سازی شامل جذابیت بصری، عایق بودن چوب، سهولت ساخت و تطابق‌پذیری با نیازها می‌شود. استفاده از چوب می‌تواند معایبی را نیز در پی داشته باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به آسیب‌پذیری در مقابل پوسیدگی و آفات، شرایط خاص نگهداری از چوب، احتمال آتش‌سوزی اشاره کرد.

شیشه زیباترین متریال در غرفه سازی

در صورتی که به ایجاد طرح‌های براق و مدرن در غرفه نمایشگاهی خود علاقمند هستید، می‌توانید از شیشه و آکریلیک استفاده کنید. گنجاندن شیشه در غرفه سازی غالباً با هدف ایجاد ویترین جهت نمایش محصولات و پانل‌های اطلاعاتی انجام می‌گیرد. شیشه و آکریلیک به قدر کافی شفاف بوده و شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید محصولات یا اطلاعات را به شفافیت و با وضوح بالا مشاهده نمایید. به این صورت، بازدیدکنندگان می‌توانند تعامل بیشتری با شما و محصولاتتان داشته باشند.

استفاده از شیشه‌ در اصل یک‌سری مزایا و معایب خاص خود را دارد و داشتن جذابیت بصری، بالا بردن گستره دید محصول و جذب نور بالا از جمله مزیت‌های آن به‌شمار می‌رود. استفاده از شیشه عیب‌هایی نیز دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به احتمال شکنندگی، وزن بالا، هزینه تعمیر و نگهداری زیاد، نگرانی از بابت محفوظ ماندن حریم شخصی اشاره کرد.

ویژگی های بهترین متریال برای غرفه سازی نمایشگاهی

متریالی که به‌منظور غرفه سازی مورداستفاده قرار می‌گیرند، می‌بایست از ویژگی‌های به‌خصوصی برخوردار باشند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به زیبایی و جذابیت، مقاومت بالا، ماندگاری خوب، قیمت مناسب و … اشاره کرد.

زیبایی و جذابیت

اولین چیزی که بازدیدکنندگان از غرفه شما می‌بینند، ظاهر آن است. بنابراین، متریال‌های انتخابی شما باید جذاب و متناسب با برند شما باشند.

مقاومت بالا

متریال‌های متنوعی وجود داشته که در غرفه سازی نمایشگاهی نقش دارند و هر یک از آن‌ها از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار هستند. از جمله ویژگی‌های بارز بهترین متریال‌ها می‌توان به مقاومت بالای آن اشاره کرد. یک متریال مناسب در برابر آب، حرارت، ضربه و… از خود مقاومت نشان می‌دهد.

قیمت مناسب

انتخاب متریال غرفه یکی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت غرفه سازی می‌باشد. در ساخت غرفه خود، بهتر است از متریالی استفاده کنید که در عین حال که از میزان ماندگاری و مقاومت بالایی برخوردار هستند، قیمت مناسبی نیز داشته باشند.

مستحکم بودن

میزان استحکام متریال نیز یکی از نکات حائز اهمیت است. بهترین متریال‌ها می‌بایست در مقابل فشار و وزن بالا از خود مقاومت نشان دهند؛ برای نمونه، فلزاتی همچون آلومینیوم گزینه مناسبی به‌حساب می‌آیند و از استحکام کافی برخوردار هستند.

غرفه سازی نمایشگاهی

سخن پایانی

غرفه نمایشگاهی نقش مؤثری در به نمایش گذاشتن محصولات، خدمات و ایده‌ها ایفا می‌کند؛ از این روجنس متریال مورداستفاده در آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. شما می‌توانید از متریال متنوعی همچون انواع فلزها، چوب و شیشه استفاده کنید. انتخاب در بین این متریال در واقع به شرایط مکانی، محصولات شما،سلیقه،آب و… دارد.

[wp-review]

آخرین مقالات فرارنگ
مطالب ما را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button