تفاوت غرفه پیش ساخته با غرفه های سفارشی

غرفه سازی

فهرست مطالب

نمایشگاه‌ها از جمله بهترین استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغات به‌حساب می‌آیند و فرصتی ویژه را برای فروشندگان فراهم آورده تا محصولات خود را به جامعه معرفی نمایند. غرفه سازی نمایشگاهی مدل‌های متنوعی دارد که دو نوع پرطرفدار آن را می‌توان غرفه پیش ساخته و سفارشی دانست. مدل پیش ساخته، صرفاً غرفه‌ای بوده که ساخت آن در کارخانه انجام گرفته و تنها نیازمند مونتاژ هستند. این در حالی بوده که نصب غرفه سفارشی در محل موردنظر توسط خود شرکت غرفه سازی انجام می‌گیرد. قیمت غرفه سفارشی به‌نسبت غرفه پیش ساخته بالاتر بوده، اما به هنگام سفارش غرفه سفارشی، مدل و طرح‌های متنوع‌تری پیش‌رو شما قرار می‌گیرد.

انواع غرفه های نمایشگاهی براساس نوع سازه

غرفه‌ نمایشگاهی در واقع یک پل ارتباطی بوده که به‌واسطه آن‌، بین کسب‌وکارها و مخاطبان ارتباط برقرار می‌گردد. تفاوت‌های بسیاری میان انواع غرفه‌ها از لحاظ مواد، مصالح، ابعاد و تعداد طبقات دیده می‌شود. برای اینکه یک غرفه اثرگذار داشته باشید، می‌بایست تمامی این موارد را مدنظر قرار دهید. از ویژگی‌های غرفه نمایشگاهی می‌توان به نحوه ساخت‌وساز سازه‌ها اشاره کرد. طبق مدل ساخت، غرفه‌ها در اصل در گروه خود ساز و غرفه‌های پیش‌ساخته جای می‌گیرند.

غرفه سازی

غرفه های خودساز یا سفارشی

یکی از انواع غرفه‌ها، غرفه‌های سفارشی بوده که طراحی و ساخت آن‌ها براساس نیازها و خواسته‌های شرکت صورت می‌گیرد. در ساخت این مدل غرفه‌ها غالباً مواردی همچون چوب، ام دی اف یا نئوپان مورد استفاده قرار می‌گیرد. غرفه سازی سفارشی می‌تواند مزیت‌های بسیاری به همراه داشته باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • طراحی خلاقانه و جذاب: طراحی این مدل غرفه‌ها طبق نیازها و خواسته‌های شرکت انجام می‌گیرد؛ از این رو، افراد می‌توانند در طراحی آن خلاقیت به خرج دهند.
  • سازگاری با نیازهای شرکت: نیازهای شرکت تعیین می‌کند که غرفه سازی سفارشی به چه صورت انجام شود؛ برای نمونه، در صورتی که شرکت به فضای بسیاری نیاز پیدا کند تا محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارد، امکان طراحی غرفه سفارشی با فضای بیشتر وجود دارد.
  • هزینه بیشتر: این مدل غرفه‌ها غالباً در مقایسه با غرفه‌های پیش ساخته گزینه گرانتری به حساب می‌آیند؛ چرا که در ساخت آن‌ها مواد و مصالح باکیفیت‌تری مورد استفاده قرار گرفته و علاوه‌بر آن، طراحی و ساخت آن به صورت سفارشی انجام گرفته است.

غرفه های پیش‌ ساخته

از دیگر مدل‌های غرفه می‌توان به غرفه‌های پیش ساخته اشاره کرد که ساخت آن‌ها از پیش انجام شده و تنها نیاز به نصب دارند. در ساخت این مدل غرفه‌ها غالباً مصالحی همچون آلومینیوم، فایبرگلاس و ام‌ دی‌ اف مورداستفاده قرار می‌گیرد. از ویژگی‌های بارز غرفه‌های پیش ساخته می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • نصب سریع و آسان: ساخت این مدل غرفه‌ها غالباً در کارخانه انجام می‌گیرد و پس از آن، شاهد انتقال آن‌ها به محل نمایشگاه هستیم؛ این مسئله، سبب شده که غرفه‌ها به ‌سرعت و آسان نصب گردند.
  • هزینه کمتر: غرفه‌های پیش ساخته غالباً در مقایسه با غرفه‌های سفارشی گزینه ارزان‌تری به‌حساب می‌آیند. این مسئله به این علت بوده که در ساخت غرفه‌های از پیش ساخته مصالح ارزان‌تری استفاده می‌شود و همچنین این مدل غرفه دیگر نیازی به طراحی و ساخت سفارشی ندارد.
  • تنوع کمتر در طراحی: غالباً تنوع کم‌تری میان غرفه‌های پیش ساخته از نظر طراحی دیده می‌شود. این مسئله به این علت بوده که تنها یک طرح استاندارد در ساخت غرفه‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد.

تفاوت غرفه سازی سفارشی با غرفه سازی پیش ساخته از نظر انواع فضاها

غرفه سفارشی طبق فضا و جایگاه نمایشگاه شما طراحی می‌گردد. زمین‌های نمایشگاهی همواره به صورت مربع یا مستطیل دیده نمی‌شوند و در صورتی که مکان غرفه شما دارای اشکال نام متوازن بوده و غرفه‌های پیش ساخته مناسب این جایگاه نیستند، شما می‌توانید غرفه‌ سازی سفارشی را انتخاب نمایید تا در عین تناسب فضا، غرفه‌ای جذاب داشته باشید. طراحی غرفه‌ سفارشی ویژه رویداد شما انجام می‌گیرد و به کمک آن، شما می‌توانید فضایی منحصربه‌فرد را به‌وجود آورید که با برند شما هم‌خوانی داشته باشد.

تفاوت غرفه سازی سفارشی با غرفه سازی پیش ساخته از نظر زمان ساخت

زمان ساخت غرفه نمایشگاهی یکی از عوامل مهمی است که بر قیمت غرفه سازی تاثیر می‌گذارد. ساخت غرفه‌های سفارشی غالباً براساس سفارش انجام می‌گیرند. این مسئله بدین معنا بوده که ساخت غرفه مورد نظر شما زمانبر بوده و باید از قبل سفارش خود را به ثبت برسانید. نکته مثبت آن را می‌توان امکان ایجاد تغییرات در طول پروسه دانست. نکته منفی آن را می‌توان در پی داشتن هزینه‌های اضافی جهت به‌وجود آوردن این تغییرات دانست. از نگاهی دیگر، غرفه‌های پیش ساخته به صورت آماده بوده و شما می‌توانید بلافاصله پس از ارسال، نسبت‌به نصب آن‌ها اقدام نمایید.

غرفه‌های سفارشی امکان دارد از قابلیت تنظیم برخوردار نباشند؛ اما نصب آن‌ها پروسه سریع‌تر و آسان‌تری دارد. در صورتی که به دنبال یک راه حل فوری می‌گردید، غرفه‌های پیش ساخته می‌توانند گزینه بهتری باشند. غرفه‌های پیش ساخته ساده‌ترین شیوه‌های راه‌اندازی و خرابی را در پیش دارد و امکان ارسال آن‌ها به شکل مستقیم به محل رویداد وجود دارد و تنها طی چند دقیقه تنظیم آن‌ها انجام می‌گیرد ساخت این مدل غرفه‌ها غالباً به کمک مواد سبک وزن همچون آلومینیوم، فایبرگلاس یا فوم انجام می‌گیرد. از امتیازات بزرگ غرفه‌های پیش ساخته می‌توان به حمل ارزان‌تر و راحت‌تر آن‌ها نسبت به غرفه‌های سفارشی اشاره کرد.

تفاوت غرفه سازی سفارشی با غرفه سازی پیش ساخته از نظر نصب و راه اندازی

غرفه‌های پیش ساخته را بلافاصله پس از آماده شدن می‌توانید نصب کنید. مشتری تنها می‌بایست جهت مونتاژ آن‌ها اقدام نمایند که این کار نیز غالباً در عرض چند دقیقه قابل انجام است. ساخت غرفه‌های سفارشی با هر میزان متریال و مشخصات انجام می‌گیرد؛ اما پیاده سازی آن در فضای نمایشگاه و غرفه توسط شرکت غرفه ساز صورت می‌گیرد.

غرفه سازی

سخن پایانی

برای داشتن یک نمایشگاه خوب، نیازمند غرفه‌ سازی هستیم که دو نوع پرطرفدار آن را می‌توان پیش ساخته و سفارشی دانست. تفاوت‌های بسیاری میان این دو از نظر تنوع طرح، قیمت، ماندگاری، نصب و راه‌اندازی، زمان ساخت و… دیده می‌شود. برای نمونه، غرفه سازی سفارشی، محکم‌تر با ماندگاری بالاتر بوده و به هنگام تهیه آن، مدل‌ها و طرح‌‌های بیشتری پیش‌روی شما قرار دارد. با غرفه‌ سازی سفارشی برعکس غرفه سازی پیش ساخته، شما می‌توانید برحسب نیازهای شرکت، دقیقاً همان چیزی را که به آن نیاز دارید، دریافت نمایید. در حالت کلی، در صورتی که غرفه سازی پیش ساخته نیازها و خواسته‌های شما را برآورده نمی‌سازد، شما می‌توانید برای غرفه سازی سفارشی اقدام نمایید.

[wp-review]

آخرین مقالات فرارنگ
مطالب ما را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button