تاثیر طراحی غرفه های نمایشگاهی برندینگ

طراحی غرفه های نمایشگاهی

فهرست مطالب

با طراحی غرفه نمایشگاهی می‌توانید اثرگذاری عمیقی بر برند و روابط با مشتریان خود داشته باشید. شناخت رنگ‌‌‌‌ها و وجود یک استند مناسب در غرفه سازی نه‌تنها توجه افراد را جلب می‌کند، بلکه جایگاه و اعتبار برند را به اشتراک می‌گذارد. البته باید چیدمان و دیزاین داخلی را نیز در طراحی غرفه نمایشگاهی مد نظر قرار دهید؛ چراکه نمای زیبایی به غرفه می‌بخشد و باعث جذب بیشتر بازدید‌کنندگان می‌شود.

فراخوان و طراحی غرفه نمایشگاه چگونه است؟

برخی از شرکت‌ها به‌صورت مستقل بخشی را برای طراحی غرفه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های نمایشگاهی خود انتخاب می‌کنند که شامل یک طراح و گروه اجرایی است. این گروه با توجه به نیاز شرکت، کار طراحی و دکوراسیون غرفه‌های خود را انجام می‌دهد؛ اما بعضی از برند‌ها نمی‌توانند قسمتی را با این عنوان در نظر بگیرند و می‌بایست شخص یا گروهی در خارج از شرکت، مسئولیت طراحی غرفه‌های نمایشگاه را برعهده داشته باشد.

یکی از پرسش‌هایی که ذهن افراد را به خود درگیر می‌کند این است که غرفه‌ها را از چه کسی و کجا تهیه کنیم؟ در پاسخ باید به این نکته توجه کرد که از مجریان نمایشگاه، غرفه مد نظرتان را رزو نمایید تا موقعیت شما در نمایشگاه مشخص گردد؛ این فضا می‌تواند پیش‌ساخته و آماده باشد (به این صورت که از پارتیشن‌بندی و یک‌سری لوازم از جمله میز و صندلی برخوردار است) یا خودساز بوده که توسط طراحان شرکت غرفه‌سازی طراحی و ساخته می‌شود.

طراحی غرفه های نمایشگاهی

طراحی غرفه های پیش ساخته به چه صورت است؟

اگر شما پیوسته به‌دنبال مکان‌های متفاوت برای غرفه نمایشگاهی خود هستید، در نتیجه غرفه های نمایشگاهی پیش ساخته گزینه مناسبی برای شما به‌شمار می‌روند. این غرفه‌ها شامل قطعات پیش‌سازه‌ای می‌شوند که طراحی‌های حرفه‌ای را با سقف و اتاق‌ها به‌وجود می‌آورند. جنس این غرفه‌ها از قاب‌های آلومینیومی با پانل‌های مجهز بوده که می‌توانند با استفاده از گرافیک، پانل‌های جامد، قفسه‌ها، بسیاری امکانات به‌روز و هماهنگ با سلیقه و سرمایه شما ساخته شوند. از قابلیت‌های بسیار مهم غرفه‌های نمایشگاهی پیش‌ساخته می‌توان به جابه‌جایی آسان آن‌ها و قابلیت استفاده از آن‌ها در چند نوبت اشاره کرد.

طراحی غرفه های نمایشگاهی خودساز

در غرفه‌سازی نمایشگاهی، واژه خودساز به غرفه‌هایی اطلاق می‌گردد که در آن‌ها محدودیتی برای استفاده از مواد و مصالح وجود ندارد. به بیان دیگر یک غرفه خودساز دارای دیزاین اختصاصی بوده که توسط افراد حرفه‌ای و متخصص طراحی شده است. در این نوع غرفه‌سازی از انواع نور‌ها، گرافیک‌ها، چینش و مبلمان به دلخواه آن برند استفاده می‌شود.

انواع غرفه های نمایشگاهی

غرفه‌ها باتوجه به جایگاه‌شان در نمایشگاه تقسیم‌بندی می‌شوند که به صورت جزیره‌ای، شبه جزیره‌ای، دوبر، یک‌بر و ال شکل هستند. بهترین نوع برای طراحی غرفه‌های نمایشگاهی، غرفه جزیره‌ای است؛ زیرا از هر چهار طرف قابلیت بازدید دارد؛ اما سایر غرفه‌ها از سه یا دوطرف دیده می‌شوند.

چینش و طراحی دکوراسیون غرفه های نمایشگاهی

یک طراحی خاص می‌تواند غرفه را از نظر بصری منحصربه‌فرد جلوه دهد و آن را از دیگر غرفه‌ها متمایز سازد و ماهیت برند را نمایان کند. در این طرح به‌طور قطع رنگ‌ها، لگو‌ها، نوشته‌ها مد نظر قرار می‌گیرند تا فضا را دلپذیر‌تر نمایند. برای برقراری ارتباط با مشتریان، نمایشگر‌های چندرسانه‌ای و ویترین‌های مناسب محصول می‌توانند به دیده شدن هرچه بیشتر برند کمک کنند. پیش از طراحی غرفه نمایشگاهی باید یک‌سری اقدامات توسط یک شخص کاربلد انجام گیرند که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • نحوه چیدمان محصولات و عرضه خدمات مورد نظر
  • تعداد کانتر‌های فروش در غرفه نمایشگاه
  • طراحی و جایگاه انبار
  • تعداد تلویزیون‌ها برای تبلیغات درغرفه‌ها
  • میز اطلاعات
  • بروشور یا هدایای تبلیغاتی

وجود تمامی این موارد می‌تواند آمار بازدیدکنندگان را به طور چشمگیری افزایش دهد.

طراحی غرفه سازی چه تاثیری بر برندها دارد؟

طراحی غرفه‌های نمایشگاهی باعث بهتر دیده شدن و معروفیت برند‌ها می‌شود و فرصتی را برای شرکت‌ها به‌وجود می‌آورد تا تخصص و نو‌آوری خود را به همگان نشان دهند. معرفی پروژه‌های موفق گذشته در قالب ماکت یا فیلم می‌تواند جزئی از این طراحی باشد و برند را در ذهن بازدید‌کنندگان، ویژه جلوه دهد. یکی از عناصری که تاثیر به‌سزایی در طراحی غرفه‌سازی ایفا می‌کند، داستان‌سرایی است. یک روایت دیدنی از ابتدای تولید تا برند شدن، اصالت محصول را به اشتراک می‌گذارد. قرار دادن نمونه‌هایی از محصول در ویترین‌های غرفه می‌تواند رابطه بین محصول و برند را به بینند‌گان نمایان سازد؛ در نتیجه همه این نکات در طراحی غرفه‌های نمایشگاهی موثر هستند.

نکات کلیدی در ساخت غرفه از نگاه برندینگ

هنگام غرفه‌سازی باید دقت کرد تا فضایی به‌وجود بیاید که هویت و ماهیت برند را به‌طور نتیجه‌بخشی انتقال دهد. در ادامه به بررسی نکات در رابطه با تاثیر طراحی‌های غرفه نمایشگاهی می‌پردازیم:

اطمینان یابید که طراحی غرفه با ماهیت برند تطابق دارد. در واقع باید این موضوع را مد نظر قرار دهید که رنگ‌ها، آرم‌ها و عناصر دیداری متناسب با برند شما طراحی شده باشند. پیام‌های کوتاه و قانع‌کننده‌ای را برای برند ایجاد کنید تا ارزش پیشنهادی برند شما به بازدید‌کنندگان منتقل گردد و نورپردازی را فراموش نکنید.

در انتخاب شرکت غرفه‌سازی کاملاً با احتیاط و دقت عمل نمایید؛ زیرا شرکت غرفه‌سازی هرچه خبره‌تر باشد، دید بهتری نسبت به برندینگ و غرفه‌سازی دارد. روی گرافیک‌های باکیفیت و شکیل سرمایه‌گذاری نمایید که بتوانند داستان برند شما به دیگران منتقل سازند. بنر‌ها و پس‌زمینه‌ها باید به‌گونه‌ای طراحی شوند که نظر بازدید‌کنندگان را به خود جلب کرده و پیام کلیدی را منعکس نمایند.

طراحی غرفه های نمایشگاهی

سخن پایانی

حضور در یک نمایشگاه و داشتن یک غرفه نمایشگاهی تاثیرگذار، می‌تواند منفعت بسیار زیادی برای یک برند داشته باشد. در نتیجه به‌طور قطع توجه به طراحی در غرفه‌سازی نمایشگاه می‌تواند شما را در رسیدن به هدفتان یاری نماید. طراحی غرفه نمایشگاهی باید به‌گونه‌ای انجام گیرد که به‌طور کامل بیان‌گر آن برند یا شرکت باشد تا مشتریان و بازدید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کنندگان از اهداف برند و محصولات آن اطلاع یابند.

[wp-review]

آخرین مقالات فرارنگ
مطالب ما را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button