بهترین روش های چیدمان غرفه نمایشگاهی برای هر نوع کسب و کار

غرفه نمایشگاهی

فهرست مطالب

چیدمان غرفه نمایشگاهی می‌تواند بر دیدگاه‌های گوناگون یک شرکت در زمان برگزاری نمایشگاه موثر واقع شود. سرمایه‌گذاری بر روی چیدمان و ظاهر غرفه نمایشگاه، قادر است هویت یک کسب وکار را به نمایش گذاشته و بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جذب کند. این مطلب نشان می‌دهد که چیدمان غرفه چه قدر در بهره‌مندی برند و کسب و کار می‌تواند حائز اهمیت باشد.

چرا چیدمان داخلی غرفه در کسب وکار ها دارای اهمیت است؟

بسیاری از کسانی که قصد دارند یک غرفه نمایشگاهی، برای به اجرا گذاشتن محصولات خود طراحی کنند، از مهم بودن چیدمان غرفه آگاهی ندارند در حالی که در غرفه سازی علاوه بر چیدمان تمامی مراحل تاثیر بسزایی در جذب بازدیدکنندگان دارند. از انتخاب مکان غرفه تا گزینش شرکت غرفه سازی برای ساخت غرفه امری حیاتی است. پس از انجام این مراحل نوبت به طراحی و چیدمان غرفه نمایشگاه می‌رسد که باید با دقت و بررسی دقیق نکات انجام شود. این نکات دیزاین غرفه شامل موارد زیر است:

ترکیب بندی محصولات در چیدمان غرفه نمایشگاه

با قرار دادن محصولات در جای مناسب به غرفه ظاهری شکیل و زیبا اعطا می‌کنید. این نکته را به یاد داشته باشید که فضا را شلوغ نکرده و مطمئن شوید میان وسایل فضای کافی وجود داشته باشد. با انجام این کار دسترسی و دید آسان برای شرکت کنندگان مهیا می‌شود.

غرفه نمایشگاهی

استفاده از رنگ های مناسب برای دیزاین داخلی غرفه

از رنگ‌هایی استفاده نمایید که توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کند. تا جایی که امکان دارد از رنگ‌های بیش از حد مصرف نکنید؛ زیرا منجر به درهم ریختگی رنگ‌ها شده و با کاهش شرکت کنندگان روبرو خواهید شد. بیش‌تر از رنگ سفید برای طراحی و چیدمان غرفه سازی نمایشگاه بهره بگیرید و سایر رنگ‌ها را برای تاثیرگذاری بیش‌تر به رنگ سفید اضافه کنید.

نورپردازی مناسب

به نوری که برگزارکنندگان نمایشگاه به کسب و کارها ارائه می‌دهند متکی نباشید و سعی کنید نورپردازی سفارشی در محل غرفه خود انجام دهید تا بازدیدکنندگان بتوانند به خوبی محصولات را مشاهده نمایند. برای عمق دادن به چیدمان غرفه می‌توانید از نورهای رنگی که کار شما را نسبت به سایرین خلاق‌تر و متمایز می‌کند استفاده نمایید.

کفپوش متناسب با چیدمان غرفه نمایشگاهی

برای این که ظاهر غرفه به بهترین شکل ممکن دیده شود، می‌توانید از کفپوش لمینت که انتخاب بهتری نسبت به فرش و دیگر کفپوش‌ها است استفاده کنید. البته پلت فرم‌ها این قابلیت را دارند که سیم کشی‌های برق را مخفی کنند تا فضای بیش‌تری آزاد شود. در نهایت صاحبان کسب و کار باید براساس چیدمان غرفه کفپوش را انتخاب کنند.

فونت و گرافیک بنر تبلیغاتی

در نمایشگاه‌ها از بنرهای تبلیغاتی بهره می‌گیرند تا پیام آن کسب و کار برای بازدیدگنندگان معلوم شود. این بنرها براساس فونت و گرافیک به سه دسته برند سازی بالا، برند سازی در سطح چشم و برند سازی سطح پایین تقسیم بندی می‌شوند. هر کدام از این موارد براساس مکانی که نصب می‌شوند، لوگو و آرم‌ها و تصاویر برند دسته بندی شده‌اند. قیمت غرفه سازی در فونت و گرافیک برند سازی بالا نسبت به سایر آن‌ها بیش‌تر بوده و دارای کیفیت و بازدهی بسیار خوبی به همراه دارد.

در این محیط نمایشگاهی باید یک چیدمان داخلی منحصر به فرد طراحی و اجرا کنید تا کسب و کار شما بهتر دیده شود و در ذهن شرکت کنندگان باقی بماند.

نکات مهم در چیدمان غرفه سازی نمایشگاه

با افزایش سطح رقابت در بین کسب و کارها و طراحی‌های دشوارتر، همواره باید به دنبال ایده‌های جدید و متمایز از سایر رقبا باشیم تا در کسب و کار خود شاهد پیشرفت چشمگیری باشیم. یکسری از نکات‌ چیدمان غرفه سازی به ما در طراحی کمک بسیار خواهد کرد. این نکات شامل موارد زیر است:

  • پیام‌های برند خود را به صورت متخصر، با فونت بزرگ و در ارتفاع بالایی که همه به آن دید داشته باشند قرار بگیرد.
  • از قالب بندی متناسب با تصاویر استفاده نمایید.
  • چیدمان برند شما باید منعکس کننده پیام واهداف‌تان باشد.
  • اهمیت هر بخش غرفه را از نظر چیدمان و طراحی داخلی درک کنید.
  • از عناصر سبز رنگ مانند گیاهان استفاده نمایید.
  • محصولات را به روش اصولی در غرفه قرار دهید.
  • بروشورها و هدایای تبلیغاتی را در چیدمان غرفه نمایشگاه فراموش نکنید.
  • از چندین نمایشگر برای به نمایش گذاشتن محصولات خود استفاده کنید.

با انجام تمامی این موارد چیدمان غرفه شما از سایر غرفه‌ها متمایز می‌شود.

تاثیر طراحی چیدمان ضعیف بر کسب و کارها

به طور قطع یک غرفه نمایشگاهی با طراحی ضعیف قادر است تأثیرات ویرانگری بر فروش و تصویر شرکت داشته باشد. اگر غرفه از نظر ظاهری دارای جذابیت نباشد، امکان دارد در فضای شلوغ نمایشگاه دیده نشود. با کاهش دید، تعداد مشتری‌های کمتری جذب می‌شوند و در نهایت فرصت‌های فروش را از دست می‌دهید. نخستین برداشت این است که از چیدمان ناموزون استفاده شده است. بازدیدکنندگان امکان دارد کمبود تلاش در چیدمان غرفه نمایشگاه را به عنوان انعکاسی از شرکتی که به کیفیت و خبره بودن اهمیت نداده و با رعایت نکردن نکات چیدمان بر کسب وکار و برندها آسیب وارد می‌کند. برای این که چیدمان خوبی داشته باشیم نیاز است که اصول اولیه را حفظ کرده تا غرفه و کسب و کار شما به بهترین شکل ممکن دیده شود.

بهترین روش چیدمان برای جذب بازدیدکنندگان

از آنجایی که چیدمان غرفه نمایشگاهی شما باید در میان آن جمعیت عظیم دیده شود، استفاده از نشانه‌های بصری بسیار تاثیرگذار است. وقتی در این نشانه‌های بصری از فونت بزگ و خوانایی بهره بگیرید، توجه بازدیدکنندگان در فواصل دور هم به نوشته‌ها جلب می‌شود این روش نه تنها برای چیدمان بسیار موثر است؛ بلکه تعداد بازدیدکنندگان را افزایش می‌دهد. این را هم مد نظر داشته باشید که در غرفه‌ شما از چهار طرف دید داشته و چیدمان غرفه به راحتی مشاهده شود.

غرفه نمایشگاهی

سخن پایانی

طراحی چیدمان غرفه نمایشگاه، با روش مناسبی برای جلب توجه افراد به کسب و کارشماست. مد نظر داشتن اهداف خود در هنگام طراحی دکوراسیون نمایشگاه جز اساسی‌ترین موارد جذب مشتریان است زیرا هر چه غرفه شما دارای ظاهری جذاب و در عین حال ساده باشد، تعداد مشتریان افزایش یافته و برند شما یک گام به سوی اهداف خود حرکت می‌کند.

[wp-review]

آخرین مقالات فرارنگ
مطالب ما را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button