اصول ترکیب و تاثیر رنگ در غرفه سازی

غرفه سازی

فهرست مطالب

استفاده یک رنگ مناسب برای رنگ آمیزی در غرفه سازی از اهمیت بسیاری برخوردار است. اکثر افراد براین باورند که رنگ‌ها روی محیط تاثیر بسیاری ایجاد نمی‌کنند. در صورتی که مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که رنگ‌ها مهم‌ترین اثر بخشی را روی بازدیدکنندگان می‌گذارد. با به کار بردن اصول اولیه رنگ آمیزی می‌توانید جمعیت قابل توجهی را به سمت غرفه خود جذب نمایید.

اصول ترکیب رنگ در غرفه سازی به چه صورت است؟

رنگ‌بندی در غرفه سازی نکات و اصول مخصوص خود را دارد که در صورت توجه نکردن به آن‌ها و عدم شناخت این اصول موجب از بین رفتن ترکیب بین رنگ‌ها و همچنین باعث نبود هماهنگی میان کار و غرفه شرکت شما خواهد بود. رنگ‌های استفاده شده در غرفه سازی می‌تواند نشانگر پیامی باشد که به مخاطب مورد نظر انتقال داده می‌شود. بهره گیری از کنتراست در بعضی از قسمت‌هایی همچون دیوارهای پشتی و فرورفتگی‌ها باعث بزرگ‌تر دیده شدن غرفه می‌شود.

غرفه سازی

نکات مهمی در مورد انتخاب رنگ در غرفه سازی

کسب و کارهایی که قصد غرفه سازی در نمایشگاه را دارند باید یکسری نکات مربوط به انتخاب رنگ را بدانند این نکات شامل موارد زیر است:

  • توجه به رنگ‌های استفاده شده که مناسب برند باشد.
  • در ترکیب رنگ‌ها باید از یک رنگ اولیه و رنگ ثانویه استفاده نمایید.
  • توجه به میزان نور و عناصر تکاملی در غرفه سازی
  • از انتخاب دو رنگ پر انرژی به شدت بپرهیزید.
  • توجه به ویژگی رنگ‌های استفاده شده در غرفه سازی

با دقت کردن به تمامی موارد شما می‌توانید غرفه خود را به بهترین نحو رنگ آمیزی کنید.

چه رنگ هایی مناسب غرفه سازی است؟

هر کدام از رنگ‌ها مخصوص مکان و فضاهای مختلف هستند. با شناخت رنگ‌ها به راحتی می‌توانید رنگ مناسب هر غرفه را براساس کسب وکار آن انتخاب نمایید. این رنگ‌ها شامل موارد زیر است:

رنگ مشکی

این نوع رنگ روی روحیه افراد بسیار تاثیر می‎گذارد. برندهایی که در میان مردم دارای محبوبیت هستند از این رنگ استفاده می‌کنند. در اکثر مواقع رنگ مشکی را با رنگ سفید ترکیب می‌کنند، زیرا ظاهری ساده و جذاب به غرفه اعطا می‌نماید.

رنگ نارنجی

از مزایای رنگ نارنجی این است که حس اشتیاق و انرژی در افراد ایجاد می‌کند و در کسب وکارهای مخصوص کودکان و نوجوان استفاده می‌شود. علاوه‌بر این‌ موارد کارکنان غرفه، لباسی به رنگ نارنجی می‌پوشند تا اعتماد بیشتر مردم را به دست آورند.

رنگ قرمز

به‌طور معمول رنگ قرمز در افراد حس شادابی را به وجود می‌آورد و باعث تحریک حواس شرکت کنندگان می‌شود. این رنگ را به هیچ وجه در دیواره‌ها و زمینه اصلی به کار نبرید چرا که باعث اذیت شدن چشم بازدیدکنندگان می‌شود. رنگ قرمز قابلیت جذب نوجوانان و جوانان را دارد؛ بنابراین برای تزیین غرفه از این رنگ استفاده نمایید.

رنگ زرد

این رنگ زیبا به خوبی قادر است نگاه و تصور شرکت‌کنندگان را به خود جلب کند. به همین جهت در تبلیغ برندها کاربرد فراوانی دارد. البته این رنگ زرد فضای غرفه را باز و بزرگ‌تر جلوه می‌دهد.

رنگ بنفش

این رنگ بیشتر برای محصولات کاربرد بسیاری دارد و همچنین حس خلاقیت و خونسردی را به مشتریان نشان می‌دهد.

رنگ سبز

این رنگ حس آرامش و تندرستی را به نمایش می‌گذارد. گاهی اوقات رنگ سبز در جهت ارتقاء محصولات دوستدار محیط زیست استفاده می‌شود.

رنگ آبی

این رنگ آرام‌بخش جز رنگ‌های اصلی است و در غرفه سازی ثبات و وفاداری یک برند را به نمایش می‌گذارد. ترکیب رنگ آبی و سفید در رنگ آمیزی غرفه مناسب بوده و باعث به وجود آمدن حس آرامش ذهن و روح شرکت کنندگان می‌شود.

رنگ سفید

در واقع رنگ سفید احساسات قوی را در افراد به وجود نمی‌آورد. این یک رنگ ساده است که حس امنیت و راحتی را بر می‌انگیزد. رنگ سفید، به عنوان رایج‌ترین رنگ برای پس‌ زمینه غرفه‌ سازی است، زیرا هر رنگی در زمان چاپ روی آن جلوه‌گری می‌کند.

تمامی رنگ‌های ذکر شده مناسب غرفه سازی هستند در صورتی که از اصول اولیه پیروی کنید.

استفاده از رنگ های متضاد

استفاده از رنگ‌های متضاد باعث جلب توجه بازدیدکنندگان می‌شود. به همین علت می‌توانید از رنگ‌های دارای تضاد برای طراحی لوگو و آرم برند خود استفاده نمایید. همچنین به کار بردن رنگ تضاد در طراحی غرفه نمایشگاهی می‌تواند اثربخش و مفید واقع شود. به عنوان مثال پس زمینه غرفه شما به رنگ آبی است می‌توانید از رنگ‌های زرد، قرمز و… برای تشکیل تضاد به کار ببرید. علاوه‌بر این‌ دو رنگ طوسی و بنفش در کنار هم تضاد خوبی به وجود می‌آورند.

تاثیر رنگ در غرفه سازی

باتوجه به تحقیقات گوناگونی که در زمینه زیبا بودن رنگ در غرفه سازی انجام شده است، مشخص شده که رنگ‌ها قادر هستند روی مخاطبان تاثیر خوبی بگذارند. نکته بسیار جالب این است که در هر کشوری یک رنگ دارای محبوبیت بسیاری است؛ در نتیجه با انتخاب رنگی که محبوبیت زیادی دارد، بازدیدکننده بیشتری را جذب می‌نماید. البته استفاده از چندین رنگ در کنار هم می‌تواند باعث بهتر دیده شدن غرفه و کسب‌وکار شود.

ویژگی رنگ ها در غرفه سازی چه تاثیری دارد؟

رنگ‌ها در غرفه سازی بسیار اهمیت دارند. این مهم بودن آن‌ها به ویژگی‌شان برمی‌گردد که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • رنگ‌های گرم: شامل زرد، سبز، قرمز و بنفش هستند. از ویژگی‌های این رنگ‌ها احساسات گرم و راحتی، هیجان و شادی، خشم و عصبانیت و… است.
  • رنگ‌های سرد: این رنگ‌ها شامل آبی، سبز و بنفش هستند. ویژگی این رنگ‌‌ها حس آرامش، ناراحت بودن، بی‌تفاوتی و… است.
  • رنگ‌های خنثی: این نوع رنگ‌ها، شامل کرم، سفید، خاکستری، مشکی، که برای چیدمان غرفه سازی کاربرد بسیاری دارد و به راحتی می‌توانند در کنار باقی رنگ‌ها قرار بگیرند.

 

غرفه سازی

سخن پایانی

رنگ‌ها، عناصری هستند که زیبایی بی‌همتایی به غرفه‌ها اعطا می‌کنند. البته باید این را در نظر داشته باشید که از رنگ‌هایی استفاده نمایید که باعث دیده شدن غرفه و کسب‌وکار شما شود. برای انتخاب رنگ‌ها باید اصول اولیه را بدانید، سپس شناخت کلی نسبت به انواع رنگ‌ها داشته باشید و در نهایت با ترکیب چندین رنگ می‌توانید توجه بازدیدکنندگان را جلب کرده و منجر به پیشرفت کسب وکار خود شوید.

بیشتر بخوانید:

بهترین متریال مورد استفاده برای غرفه سازی نمایشگاهی

نورپردازی اصولی در غرفه سازی نمایشگاهی

[wp-review]

آخرین مقالات فرارنگ
مطالب ما را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button