نورپردازی اصولی در غرفه سازی نمایشگاهی

فهرست مطالب

در ساخت غرفه، نورپردازی از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چراکه افراد بسیاری از محصولات و خدمات ارائه شده در غرفه دیدن می‌کنند و برای افزایش بازدهی وجود یک نورپردازی خوب و مناسب در آن مکان الزامی خواهد بود.

برای داشتن یک نورپردازی مناسب، یک‌سری اصول باید رعایت شوند. در گام نخست ابتدا باید منبع تامین نور را به‌درستی انتخاب کرد. نورپردازی نیز همچون ترکیب رنگ‌ها بر جذب مخاطب بسیار اثرگذار است. این عمل کمک می‌کند تا فضای غرفه جذاب به نظر برسد و تمرکز بازدیدکنندگان بر محصولات باقی بماند.

استانداردهای فضاهای نمایشگاهی

غرفه‌های نمایشگاهی در واقع براساس اصول و قواعدی ساخته می‌شوند. استاندرادهای لازم در ساخت این غرفه‌ها باید لحاظ گردند تا محصولات و خدمات موجود در غرفه‌ها به شکلی موثر به نمایش درآیند. از مهم‌ترین اجزای غرفه‌های نمایشگاهی می‌توان به ایمنی و ساختار و بهداشت اشاره کرد. در صورتی که به این اصول و استانداردها توجهی نشود، برند شما وجهه خوبی نداشته و فروش بالایی را تجربه نخواهید کرد.

چرا نورپردازی غرفه ‌های نمایشگاهی اهمیت دارد؟

از اصلی‌ترین نکات غرفه‌سازی می‌توان به نورپردازی اشاره کرد. نورپردازی کمک می‌کند تا افراد بتوانند به‌خوبی اجناس و محصولات خود را ارائه دهند و به نمایش بگذارند. برای این‌که این عمل به شکلی اصولی و صحیح انجام شود، می‌بایست از یک تیم متخصص و باتجربه کمک بگیرید. با کمک متخصصین این حوزه می‌توان به شکلی موثر اصول نورپردازی را در ساخت غرفه پیاده‌سازی کرد.

برای این‌که توجه مخاطبین هدف را در غرفه‌های نمایشگاهی به سمت محصولات خود جذب کنید، می‌بایست یک‌سری اصولی را رعایت نمایید. نظم و یکپارچگی غرفه، طراحی صحیح دکوراسیون، داشتن نورپردازی خوب و متناسب، چیدمان کلاها و محصولات و… از جمله اصول مهمی هستند که باید رعایت شوند.

برگزاری اغلب نمایشگاه‌ها در محیطی بسته صورت می‌گیرد و برای نمایش محصولات در این مکان‌ها به یک نورپردازی خوب و اصولی نیاز خواهد بود. همچنین کسب‌و‌کارهای کوچکی در غرفه‌های نمایشگاه به چشم می‌خورند. در صورتی که این مدل کسب‌و‌کارها نورپردازی مناسبی داشته باشند، می‌توانند فروش بالایی را تجربه کنند.

صحیح ترین روش نورپردازی غرفه نمایشگاه

برای داشتن بهترین نورپردازی در غرفه نمایشگاهی باید به یک‌سری از نکات توجه داشته باشید. اشخاصی که غرفه‌های نمایشگاهی را طراحی می‌کنند، به یک اصطلاح اعتقاد دارند و آن این است که هنگامی که نورپردازی زیادی انجام می‌شود، مخاطبین و بازدیدکنندگان بیش از گذشته به محصولات ارائه شده در نمایشگاه توجه نشان می‌دهند؛ چراکه محصولات نمی‌توانند در نور کم جلوه واقعی خود را نشان داده و از جذابیت بصری آن‌ها کاسته می‌شود.

اغلب زمانی‌که افراد به این اصل پی می‌برند، محیط غرفه نمایشگاهی را غرق در نور و روشنایی می‌کنند. این در حالی است که افراط در نورپردازی نیز ممکن است نتیجه عکس دهد. وقتی نور بسیاری به اغلب اجناس همچون پارچه، عکس، کاغذ و لباس تابیده می‌شود، آن‌ها در وضعیتی خشک قرار می‌گیرند و رنگ اصلی آن‌ها نمایان نخواهد شد.

بنابراین در ساخت غرفه‌های نمایشگاهی بهتر است از نور ملایم استفاده شود. نور ملایم علاوه‌بر این‌که سبب می‌گردد بازدیدکنندگان توجه لازم را به محصولات داشته باشند، فضایی آرامش‌بخش را نیز برقرار می‌سازد.

نورپردازی مناسب در نمایش محصولات

محل چینش اجناس و کالاها باید به نسبت سایر بخش‌های غرفه نورپردازی بیشتری داشته باشد. هنگامی که محصولات و خدمات به نسبت محیط غرفه در معرض نور بیشتری قرار می‌گیرند، جلوه بیشتری خواهند داشت. هنگامی که یک بازدیدکننده به نمایشگاه وارد می‌شود، به سمت غرفه‌ای می‌رود که نورپردازی اصولی و مناسب‌تری داشته و بهتر بتواند توجه آن را جلب کند.

در صورتی که در غرفه نمایشگاهی شما، محصولات از ارزش یکسانی برخوردار نیستند، بهتر است که درجه نور متفاوتی را برای هر یک در نظر بگیرید. محصولات باارزش نیازمند نورپردازی بیشتری هستند. در اصل نورپردازی مناسب، جدای از این مسئله که توجه افراد را به خود جذب می‌کند، ارزش محصولات را نیز نشان می‌دهد.

 

نورپردازی رنگی و سازه ‌های نورپردازی در ساخت غرفه

نورهای رنگی نیز گزینه خوبی برای نورپردازی در غرفه‌ نمایشگاهی به‌حساب می‌آیند. کافی است خلاقیت به خرج دهید و با رنگ‌ها بازی کنید تا نتیجه‌ متفاوتی از نورپردازی حاصل نمایید. البته لازم به ذکر است که شما باید رنگ مناسبی را انتخاب کرده که می‌بایست میان این رنگ‌ها و نوع فعالیت شما تناسب وجود داشته باشد. اگر انتخاب رنگ صحیح باشد، محصولات و کالاهای شما جلوه بیشتری پیدا خواهند کرد.

 

شدت روشنایی در چیدمان غرفه

شدت روشنایی اهمیت بالایی دارد. در تنظیم میزان شدت روشنایی نباید افراط و تفریط به خرج داد و شدت نور می‌بایست در سطح قابل قبولی قرار بگیرد. در اصل نورپردازی غرفه‌های نمایشگاهی باید به‌صورتی باشد که محیط بصری خوب و متناسبی خلق شود‌‌. هرچه شدت نورپردازی متناسب‌تر باشد، جذب مخاطب آسان‌تر خواهد بود.

شدت نورپردازی باید به‌گونه‌ای باشد که نور در تمام غرفه به شکل یکنواخت پخش شود. بنابراین برای این‌که نورپردازی غرفه به‌خوبی صورت پذیرد باید وسعت و ابعاد غرفه را نیز در نظر بگیرید‌. همچنین انتخاب رنگ نور به فضای غرفه، چیدمان و رنگ مناسب برند بستگی دارد. در شرایطی که رنگ‌های فراوانی در چیدمان غرفه به‌کار برده شده باشند، امکان دارد احساس کنید که فضا بیش از حد شلوغ شده و کلافه شوید.

سخن پایانی

نورپردازی در غرفه‌سازی همچون سایر قسمت‌های غرفه از اصول و قواعد خاصی پیروی می‌کند. این اصول به هنگام غرفه‌سازی باید رعایت شوند تا محصولات به‌خوبی در غرفه به نمایش درآیند. نورپردازی غرفه در صورتی که به‌درستی انجام گیرد می‌تواند مخاطب را به سمت محصولات هدف جذب کند‌ و بازدهی را بالا برد. برای نورپردازی باید خلاقیت به خرج داد و از رنگ‌های متنوع و مناسب با میزان شدت نور کافی استفاده کرد.

جهت اطلاع از قیمت غرفه‌سازی با کارشناسان فرارنگ تماس حاصل فرمایید.

[wp-review]

آخرین مقالات فرارنگ
مطالب ما را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button