نکاتی که باید در غرفه‌ های نمایشگاهی رعایت کنیم

فهرست مطالب

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر نمایشگاهی ساخت غرفه محسوب می‌شود. در واقع اهمیت یک غرفه به قدری زیاد است که باعث موفقیت یا عدم موفقیت یک نمایشگاه خواهد شد. به همین منظور نکاتی که باید در غرفه‌های نمایشگاهی رعایت کنیم دارای اهمیت بسیار زیادی هستند. در حال حاضر در صنعت نمایشگاهی برای داشتن نمایش بهتر و عرضه مناسب‌تر محصولات اقدام به ساخت غرفه نمایشگاهی می‌کنند. در ادامه نکاتی که باید در غرفه‌های نمایشگاهی رعایت کنیم را ذکر خواهیم کرد.

ویژگی‌ های غرفه ‌های نمایشگاهی

در صورتی که قصد ساخت غرفه‌های نمایشگاهی را دارید، باید به برخی از نکات بسیار مهم توجه کنید. در واقع ساخت غرفه‌های نمایشگاهی ویژگی‌های بسیارمهمی دارد که با در نظر گرفتن آن‌ها می‌توانید یک غرفه مناسب را تهیه کنید. یک غرفه مناسب باید دارای جذابیت لازم باشد همچنین باید با نوع خدمات و کالا هماهنگی داشته باشد. علاوه بر این، موقعیت مکانی مناسب برای نصب غرفه‌های نمایشگاهی نیز بسیار حائز اهمیت است.

هدف حضور در نمایشگاه ‌ها

سالانه افراد بسیار زیادی برای خرید یا بازدید از محصولات مختلف به نمایشگاه‌هایی که به صورت دوره‌ای برگزار می‌شوند، شرکت می‌کنند. در واقع شرکت کردن در این نمایشگاه‌ها می‌تواند یک فرصت مناسب برای معرفی محصولات باشد. مهم‌ترین بخش هر نمایشگاهی بدون در نظر گرفتن نوع خدمات، غرفه نمایشگاهی است. در بسیاری از نمایشگاه‌هایی که در سطح شهر و در دوره‌های مختلفی برگزار می‌شوند؛ اغلب برند‌ها که به عنوان رقبای شما به شمار می‌آیند، در این نمایشگاه‌ها شرکت می‌کنند. به همین دلیل برای معرفی محصول خود نیازمند طراحی غرفه نمایشگاهی زیبا و اصولی هستید که تا با این کار بتوانید خود را در ذهن مخاطب ثبت نمایید. برای انجام این امر نیاز است تا اقدام به تهیه یک غرفه نمایشگاهی با کیفیت کنید.

نکات مهم در ساخت غرفه نمایشگاهی

طریقه بازاریابی در غرفه نمایشگاهی به گونه‌ای است که باعث می‌شود تا افراد درک بهتری از محصولات و همچنین خدمات ارائه شده توسط شما داشته باشند. در صورتی که ساخت غرفه نمایشگاهی به وسیله افراد متبحر و باتجربه انجام شود در همان ابتدای ساخت، تناسب زیادی بین نوع غرفه و فعالیت به وجود خواهد آمد. نکته مهم در ساخت غرفه نمایشگاهی این است که باید بین اجزا و طراحی آن هماهنگی به وجود بیاید. علاوه‌بر این، باید به محل قرارگیری غرفه نیز توجه کرد. به همین دلیل نیاز است تا با افراد با تجربه در این زمینه مشورت داشته باشید. نکته بسیار مهم و حائز اهمیت در این رابطه رعایت قواعد و اصول غرفه‌سازی است که با در نظر گرفتن این قواعد امکان حضور بازدیدکنندگان به وجود می‌آید. علاوه‌بر این، شرایط لازم برای انجام مذاکرات با مشتری نیز مهیا خواهد شد. می‌توانید از مبلمان مناسب در غرفه نمایشگاهی نیز استفاده کنید. این کار تأثیر بسیاری در نحوه بازاریابی شما خواهد داشت.

فضا‌های تشکیل دهنده غرفه‌های نمایشگاهی

به طور کلی یک غرفه نمایشگاهی مناسب باید دارای فضای نمایش کالا باشد. داشتن فضای بخش اطلاع‌رسانی نیز یکی دیگر از قسمت‌‌های مهم تشکیل دهنده غرفه به‌حساب می‌آید. در صورتی که قصد افزایش فروش و معرفی خدمات و محصول خود را دارید باید از غرفه‌ای استفاده کنید که فضای مذاکره و مشاوره را داشته باشد. همچنین فضای نمایش‌های تصویری و مبلمان اداری بخشی دیگر از مهم‌ترین قسمت‌‌های تشکیل دهنده غرفه به‌شمار می‌آیند. بسیار حائز اهمیت است که فضایی را نیز بابت خدمات و پذیرایی در نظر بگیرید. در طراحی اصولی غرفه‌های نمایشگاهی می‌توانید علاوه‌بر تمامی این موارد فضایی را برای انبار یا لوازم اضافی تعبیه کنید. همچنین اگر خدمات شما در حیطه خدمات آموزشی است باید فضای آموزشی مناسبی را نیز در غرفه داشته باشید.

تعیین اندازه مناسب برای غرفه ‌های نمایشگاهی

نکاتی که باید در غرفه‌های نمایشگاهی رعایت کنید بسیار مهم و حائز اهمیت هستند. یکی از مهم‌ترین نکات، تعیین اندازه مناسب جهت ساخت و قرارگیری غرفه محسوب می‌شود. به همین منظور تعیین اندازه یک غرفه بر اساس سلیقه مشخص نخواهد شد و صرفاً بزرگی غرفه نمی‌تواند عامل مؤثری در ارائه خدمات یا محصولات مناسب باشد. بنابراین تعیین اندازه مورد نیاز باید با در نظر گرفتن تعداد کالا‌های نمایشی، اندازه و حجم آن‌ها باشد. شایان ذکر است که نحوه ارائه کالا و نیاز به فضای مذاکره یا تشریفات و فضای آموزشی می‌توانند در تعیین اندازه مناسب برای غرفه‌های نمایشگاهی، مؤثر واقع شوند. همچنین باید تمامی این موارد را در نظر بگیرید و اندازه غرفه را بر اساس تمامی این پارامتر‌ها محاسبه نمایید.

اهمیت غرفه سازی نمایشگاهی چیست؟

غرفه‌ها در واقع فراتر از یک سازه به شمار می‌آیند چراکه به عنوان یک ابزار برای بازاریابی و همچنین معرفی محصولات و جذب مشتری شناخته می‌شوند. غرفه‌ها به دلیل اینکه فرصت خرید و فروش و اشتغال‌زایی را به وجود می‌آورند از اهمیت بالایی برخوردار هستند. پس توجه به طراحی صحیح برای آن‌ها می‌تواند شما را در رسیدن به اهدافتان یاری دهد. غرفه‌های نمایشگاهی قابلیت‌ها و امکاناتی را در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهند تا بتوانند محصولات و خدمات خود را به بهترین شکل ممکن به مشتریان ارائه دهند. در واقع طراحی غرفه نمایشگاهی باید به گونه‌ای باشد که به واسطه آن امکان معرفی شرکت یا صنعت مورد نظر به وجود بیاید، به شکلی که مشتری یا بازدید‌کننده از غرفه با یک نگاه بتواند اهداف شرکت میزبان را متوجه شود.

بخش مذاکره در غرفه نمایشگاهی

یکی از مهم‌ترین بخش‌های غرفه‌های نمایشگاهی بخش مذاکره است. این بخش نقش بسیار مهمی در بازاریابی، فروش کالا و خدمات دارد. در این بخش قابلیت‌های محصول و توانمندی‌های شرکت به طور کامل به واسطه گروه یا یک فرد مذاکره‌کننده در اختیار مشتریان قرار داده خواهد شد. همچنین برای مذاکرات اولیه، توافق‌نامه و امضای پیش قرارداد ساخته می‌شود. طراحی این بخش باید از اتاق‌های جلسات و مذاکرات شرکت‌ها الهام گرفته شود تا بتوان با الگو‌برداری از آن‌ها مکانی مناسب و راحت را ایجاد کرد. شایان ذکر است در بخش مذاکره در صورتی که فضای لازمی را داشته باشید، می‌توانید بخشی را برای پذیرایی مهمانان برای انعقاد قرارداد‌ها در نظر بگیرید.

کلام پایانی

غرفه‌سازی دارای اصول و قواعد خاصی است. در واقع توجه به برخی از نکات در غرفه‌های نمایشگاهی باعث می‌شود تا بتوانید محصولات و خدمات خود را به درستی عرضه کنید. برای این امر نکاتی که باید در غرفه‌های نمایشگاهی رعایت کنید را مد نظر داشته باشید. به عنوان مثال شما باید برای غرفه نمایشگاهی خود بخش‌های مختلفی را در نظر بگیرید که این بخش‌های مختلف با در نظر گرفتن نوع محصول و خدمات شما متفاوت خواهند بود.

[wp-review]

آخرین مقالات فرارنگ
مطالب ما را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button