طراحی غرفه نمایشگاه با سازه تتریس

طراحی غرفه نمایشگاه

فهرست مطالب

غرفه‌سازی با روش تتریس نوعی از سازه‌های نمایشگاهی است که در این روش قطعات به‌صورت جداگانه طراحی و ساخته می‌شوند و با نصب در کنار هم یک غرفه با طراحی منحصر‌به‌فرد را تشکیل می‌دهند. ساختار سازه‌های تتریس بسیار مستحکم هستند و در زمان کوتاهی طراحی و اجرا می‌شوند. امروزه غرفه‌سازی نمایشگاهی با تتریس به‌دلیل داشتن‌ مزایایی چون سرعت بالا در پیاده‌سازی و اجرا، تنوع بالا در روکش سازه تتریس، قابلیت استفاده از نورپردازی اصولی، داشتن ظاهری جذاب، قابلیت تغییر و بازسازی قطعات و… بسیار مورد توجه بیزینس‌های مختلف قرار ‌گرفته است. طراحی و نصب سازه تتریس در طی مراحلی چون طراحی سازه، پیاده‌سازی کف، مونتاژ، کارهای جانبی و اجرای فضای داخلی انجام می‌شود.

غرفه سازی با سازه تتریس چیست؟

تتریس در زبان فارسی به معنای خانه‌سازی است. تتریس نوعی بازی ویدیویی است که در آن بازیکنان می‌بایست قطعات و مهره‌ها را روی هم قرار دهند. محبوبیت این بازی باعث شد تا طراحان از ویژگی‌های بازی تتریس برای ساخت غرفه استفاده کنند. هر ساختار انتزاعی که مشابه مهره‌های چهارگوش این بازی باشد به آن طراحی غرفه با سازه تتریس گفته می‌شود. در غرفه‌سازی با روش تتریس می‌توان از قطعاتی با فرم‌های مختلف کروی، مکعب، منحنی و… استفاده کرد. برای ساخت سازه تتریس از جنس MDF استفاده می‌شود که مقاومت و استحکام بالایی دارد. تنوع گسترده رنگی سازه تتریس باعث می‌شود تا بتوانید از رنگ‌های مختلف برای طراحی غرفه خود استفاده کنید.

طراحی غرفه نمایشگاه

مزایای طراحی غرفه نمایشگاه با سازه تتریس

طراحی غرفه با سازه تتریس برای جذب و جلب توجه مخاطبان تاثیرگذاری بسیار بالایی دارد که افراد می‌توانند از این روش کارآمد در رویدادهای مختلف‌ چون نمایشگاه‌ها استفاده کنند. از مزایای این روش طراحی غرفه نمایشگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جلب توجه: طراحی غرفه با تتریس به‌دلیل داشتن‌ رنگ‌های متنوع و طراحی بسیار جذاب می‌تواند نظر همه را به سمت خود جلب کند. این نوع سازه‌ها می‌توانند به خوبی روی تفکر، احساسات و علایق مخاطبین تاثیر بگذارند.
  • ارتقاء برند: طراحی غرفه با سازه تتریس به همراه یک شعار خوب می‌تواند برند شما را ارتقاء بخشد. همچنین ارتباط بین ‌برند و طراحی سازه می‌تواند برند شما را در ذهن ‌مخاطبان ماندگار کند.
  • انعکاس مهارت و خلاقیت: سازه‌های تتریس برای طراحی و اجرا نیازمند خلاقیت هستند. در واقع این نوع روش غرفه‌سازی ظاهر منحصربه‌فردی خواهد داشت که طراحی آن می‌تواند مهارت شما را به نمایش بگذارد.
  • تعامل و گفت‌وگو: سازه‌های تتریس می‌توانند فضای تعاملی ایجاد کنند تا مخاطبان با نگاه در طراحی غرفه بتوانند موضوع کار شما و محصولات شما را بشناسند.
  • نصب آسان: به‌طور معمول سازه‌های تتریس طراحی ساده اما منحصربه‌فردی دارند، ازاین‌رو نصب و اجرای آن‌ها بسیار آسان خواهد بود.
  • قابلیت ایجاد تغییرات: معمولا سازه‌های تتریس از ماژول‌هایی ساخته می‌شوند که قابل تغییر هستند. در واقع شما می‌توانید با توجه به نیاز خود اجزای آن را بازسازی کنید و تغییر دهید.

مراحل طراحی و اجرای غرفه با سازه تتریس

مراحل طراحی و اجرای غرفه با روش تتریس به شرح زیر است:

  • بررسی مساحت فضا و طراحی سازه تتریس: در وهله اول تقسیم کردن فضای غرفه انجام می‌شود. در واقع مساحت‌ محلی‌ که غرفه در آن قرار خواهد گرفت، بررسی می‌شود تا بتوان از این فضا به خوبی بهره برد. در ادامه طراحی غرفه انجام می‌شود که باید این کار را به فرد متخصص بسپارید.
  • پیاده‌سازی کف غرفه: در این‌مرحله کف‌سازی انجام‌ می‌شود که معمولا برای کف سازه از موکت استفاده می شود. البته می‌توان بنابر درخواست مشتری، در کف فضا از‌ پارکت و… استفاده کرد.
  • مونتاژ سازه: مونتاژ یا متصل کردن قطعات سازه تتریس به یکدیگر از مراحل اصلی کار محسوب‌ می‌شود. تمامی تایل‌ها و ماژول‌های سازه توسط پیچ و… به یکدیگر متصل خواهند شد و در صورت نیاز برخی قطعات بازسازی خواهند شد.
  • کارهای جانبی غرفه: در این‌ مرحله می‌بایست اتصالات الکترونیکی غرفه نصب شود. سیستم برق‌رسانی یا نورپردازی از وسایل الکترونیکی غرفه به شمار‌ می‌روند.
  • فضای داخلی غرفه: در مرحله پایانی باید چیدمان و دکوراسیون غرفه تکمیل شود. در این‌ مرحله می‌توانید از تیم‌ اجرایی کمک‌ گرفته و دکوراسیون داخلی غرفه را اجرا کنید.

قوانین طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی با تتریس

غرفه‌سازی از‌ پراهمیت‌ترین امور برای شرکت در رویدادهای نمایشگاهی است تا غرفه‌داران بتوانند با ساخت غرفه‌ای مطابق با کار و محصول خود بازدهی بالایی داشته باشند. در ساخت و طراحی غرفه با سازه تتریس باید چندین قوانین و نکات را مدنظر داشته باشید:

  • در هنگام‌ طراحی سازه بهتر است از کل مساحت بهترین استفاده را نمایید.
  • طراحی غرفه و رنگ یا اشکال قطعات سازه باید مطابق با نوع کسب‌وکار غرفه‌دار باشد تا کسب‌وکار او بازدهی بالایی داشته باشد.
  • در اجرای این نوع سازه از هیچ‌گونه مصالح ساختمانی چون گچ و سیمان یا حتی خاک استفاده نمی‌شود.
  • برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌توانید از لوازم الکترونیکی با قیمت مناسب استفاده کنید و از لامپ‌های کم‌مصرف برای فضای داخلی غرفه نصب نمایید.
  • استفاده درست از کف‌پوش‌ها، ترکیب رنگ‌ها و دیوارپوش‌ها باعث ارتقاء برند کسب‌وکار و جذب مخاطبین زیاد خواهد شد.

قیمت طراحی غرفه با سازه تتریس

در حالت کلی قیمت غرفه‌سازی و طراحی سازه تتریس به نوع آن و نوع کسب‌وکار شما بستگی خواهد داشت. از جمله عوامل موثر بر قیمت سازه‌های تتریس می‌توان به مساحت غرفه‌، تجهیزات به‌کار رفته در غرفه، نوع طراحی و… اشاره کرد. نوع طراحی غرفه‌های نمایشگاهی با توجه به سادگی یا پیچیدگی آن تاثیر زیادی در افزایش قیمت خواهد داشت. در واقع شما می‌توانید با کسب مشاوره در مورد میزان توان‌مالی خود برای طراحی غرفه با تتریس، یک غرفه نمایشگاهی‌ متناسب با بودجه مالی خود داشته باشید.

طراحی غرفه نمایشگاه

سخن پایانی

بدون‌شک استفاده از غرفه نمایشگاهی با ظاهری منحصربه‌فرد می‌تواند در ارتقاء برند و افزایش فروش شما تاثیر زیادی بگذارد. امروزه بیزینس‌های مختلف به‌جای استفاده از غرفه‌های چوبی از سازه های تتریس استفاده می‌کنند که از نظر زیبایی ظاهری و استحکام در سطح ‌بالایی قرار دارد. افرادی که قصد دارند طراحی و اجرای غرفه آن‌ها با سرعت بالایی صورت بگیرد و در رویدادهای مختلف چون‌ نمایشگاه شرکت‌کنند، می‌توانند با کارشناسان‌ مجموعه فرارنگ تماس حاصل نموده و داخل سایت تمامی‌ نمونه‌کارهای مجموعه را مشاهده نمایند. تجربه چندین‌ساله فرارنگ در ساخت غرفه‌های نمایشگاهی‌ سبب می‌شود تا بتوانید غرفه‌ای با هزینه مناسب و بازدهی بالا را تهیه کنید.

[wp-review]

آخرین مقالات فرارنگ
مطالب ما را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button