انواع کف سازی برای غرفه های نمایشگاهی

غرفه نمایشگاهی

فهرست مطالب

کف‌سازی مناسب غرفه نمایشگاهی نیز به اندازه طراحی و ساخت خود آن در جذابیت غرفه تاثیر دارد. قبلا از یونولیت‌‌های فشرده یا چوب برای کف‌سازی استفاده می‌شد، ولی امروزه برای ایجاد سطحی هموارتر از نئوپان، پارکت و کف ریگلاژی استفاده می‌شود. هنگام انتخاب کف لازم است به وزن وسایلی که قرار است روی آن قرار گیرد، ضریب اصطکاک، سطح هموار و تمیز کردن آسان آن توجه کرد.

تاثیرکف‌ سازی بر جذابیت غرفه نمایشگاهی

یکی از اساس‌ترین مراحل در ساخت غرفه نمایشگاهی کف‌سازی آن است. حتی در برخی نمایشگاه‌ها می‌توان تاثیر کف‌سازی به صورت اصولی و خلاقانه را در جذابیت غرفه‌های مختلف مشاهده کرد. اگر کف‌سازی غرفه باتوجه به شرایط و دکوراسیون غرفه انجام شود، غرفه را به‌طور قابل‌توجهی جذاب‌تر نشان می‌دهد. قبلا موادی مانند پالت‌های پلاستیکی، چوبی و… برای کف‌سازی کاربرد داشتند؛ ولی به‌دلیل معایب این مواد اولیه دیگر کاربرد ندارند. امروزه مواد جدیدتری که به آن‌ها رگلاژ می‌گویند روی کار آمده‌اند. متریال مورد استفاده برای این کف‌ها در قیمت غرفه سازی موثر است.

همچنین باید در نظر داشت که موادی که برای خود غرفه و کف‌سازی آن استفاده می‌شود باید وزن سبکی داشته باشند تا بتوان آن‌ها را به سرعت جمع و جابه‌جا کرد. همچنین رنگ کف غرفه هم در جذابیت آن و تعیین نوع دکوراسیون موثر است. بهتر است رنگ کف غرفه با رنگ دیوارها متضاد باشد. مثلا اگر برای دیوارها از رنگ‌های ملایم استفاده شده، کفپوش پارکت با رنگ قهوه‌ای تیره انتخاب مناسبی است. هرچند برحسب سلیقه می‌توان از رنگ‌های یکسان هم استفاده کرد.

غرفه نمایشگاهی

مزایای کف سازی غرفه نمایشگاهی

ایجاد ظاهر زیبا از اساسی‌ترین مزایای کف‌سازی است. کف‌ غرفه را می‌توانید با رنگ‌ها وجنس‌های مختلف سفارش دهید تا فضایی گرم ایجاد شود. همچنین با استفاده از مواد ضدآب برای کف غرفه‌سازی امکان تمیز نگه‌داشتن آن آسان‌تر می‌شود. بعضی از این کف‌ها دارای عایق حرارتی و صوتی هستند که در نمایشگاه‌های شلوغ باعث کاهش نویز می‌شوند. درصورت عدم انجام کف‌سازی امکان آسیب دیدن سطح خود نمایشگاه وجود دارد و ممکن است متحمل پرداخت هزینه بالا برای تعمیر آن شوید.

نئوپان

جعبه‌های ساخته شده از نئوپان یکی از موادی است که برای کف‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به خرده چوب‌هایی که در حین قطع درختان ایجاد می‌شوند، نئوپان می‌گویند. نئوپان سبک و قابل حمل است و از آن هم در کف‌سازی و هم در قفسه، کمد و سایر عناصر دکوراسیون غرفه استفاده می‌شود. انعطاف‌پذیری نیز یکی‌دیگر از ویژگی‌های جعبه‌های نئوپانی است. پلاک‌های نئوپانی را می‌توان با اندازه‌های مختلف برش داد و به هم وصل کرد‌. بدین ترتیب می‌توانید کف غرفه خود را در شکل‌های مختلفی از کفپوش نئوپان پوشاند. ضریب اصطکاک نئوپان به‌گونه‌ای است که باعث سرخوردن نمی‌شود. اگر می‌خواهید غرفه‌ای شیک و مدرن داشته باشید استفاده از جعبه‌های ساخته شده نئوپان توصیه می‌شود. تمیز کردن نئوپان آسان بوده و با یک دستمال مرطوب آلودگی‌ها از سطح آن پاک می‌شود.

پالت پلاستیکی

دومین متریالی که هنگام غرفه‌سازی نمایشگاهی برای کف‌سازی استفاده می‌شود پالت پلاستیکی است که به‌دلیل صاف بودن محبوبیت زیادی دارد. توجه داشته باشید که اگر قرار است پالت وزن زیادی تحمل کند بهتر است اندازه آن را بزرگ‌تر انتخاب کنید. این پالت‌ها از HDPE یا PET تولید می‌شوند. از مزایای این پالت‌ها می‌توان به مقاومت بالا و وزن سبک‌شان اشاره کرد که جمع‌آوری و حمل و نقل آن‌ها را آسان می‌کند. پالت‌های پلاستیکی را در رنگ‌ها و اندازه‌های متنوعی می‌توان یافت.

کف ریگلاژی نیز کف پیش‌ساخته‌ای است که معمولا قابلیت تحمل وزن‌های سنگین را دارد. صاف‌ترین سطح را می‌توانید با این کف‌ها در غرفه خود ایجاد کنید. کف ریگلاژی به مرور ناهموار و یا دچار لق‌زدگی نمی‌شود. کف ریگلاژی جلوه‌ای سه بعدی ایجاد می‌کند که توجه بازدیدکنندگان را جلب می‌کند. اگر می‌خواهید کف غرفه‌تان خلاقانه باشد استفاده از کف ریگلاژی انتخابی ایده‌آل است.

پوشش پارکت و موکت

اگر وسایلی که در غرفه روی کفپوش قرار می‌دهید وزن زیادی دارند، استفاده از پارکت توصیه نمی‌شود؛ ولی اگر وسایل‌تان سبک هستند این کفپوش با هزینه مناسب خود گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شود‌. از ویژگی‌های پارکت و لمینت می‌توان به مقاومت در برابر آب، هزینه پایین، حمل‌ونقل سریع، نصب و نظافت آسان اشاره کرد. علاوه‌بر این موکت هم کفپوشی مناسب است که حس و حالی گرم و طبیعی ایجاد می‌کند. موکت معمولا با هر رنگ و طرحی در غرفه ست می‌شود. امروزه اکثر غرفه‌های شیک و متمایز برای کف‌سازی از موکت استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید کف غرفه‌تان نرم باشد می‌توانید از موکت پرز بلند استفاده کنید.

کف سازی کاذب

کف سازی کاذب هم نوع دیگری از کف‌سازی غرفه نمایشگاهی است‌. این کف‌های کاذب را می‌توان در رنگ‌های مختلفی متناسب با دکوراسیون فضای غرفه سفارش داد. همچنین با انتخاب این کف‌ها می‌توانید سیم‌کشی‌ها و سایر اتصالات را پنهان کرد تا ظاهر غرفه منظم‌تر دیده شود. کف سازی کاذب نصب آسانی دارد و در غرفه‌های زیادی از آن برای تسریع روند غرفه سازی استفاده می‌شود. برخی از این کف‌های کاذب در برابر رطوبت مقاوم هستند، به همین دلیل در برخی نمایشگاه‌ها که امکان نفوذ رطوبت وجود دارد، گزینه مناسبی هستند.

عوامل مهم در غرفه سازی نمایشگاهی

یکی از مهم‌ترین عواملی که در دوام کف غرفه‌های نمایشگاهی موثر است، متریال مورد استفاده هنگام ساخت آن است. اگر از کف‌هایی که از مواد مرغوب و مستحکم ساخته می‌شوند استفاده کنید می‌توانید از خراش برنداشتن و مقاوت آن در برابر فشار و سایش اطمینان حاصل کنید. همچنین انتخاب کفی ضدلغزش هم می‌تواند از سرخوردن بازدیدکنندگان و آسیب دیدن لوازم موجود در غرفه جلوگیری کند. در صورت امکان بهتر است طراحی جذابی برای کف غرفه‌ در نظر بگیرید تا بازدیدکنندگان را جذب کند. لازم است امکان نگهداری و تمیز کردن آسان را هم هنگام انتخاب کف در نظر بگیرید.

غرفه نمایشگاهی

سخن پایانی

انتخاب کف مناسب برای غرفه به اندازه دکوراسیون آن حائز اهمیت است. اگر کف سازی غرفه توسط موادی باکیفیت و بادوام انجام شود و همچنین ظاهری جذاب داشته باشد، زیبایی غرفه را دوچندان می‌کند. از ویژگی‌های یک کفپوش مناسب برای غرفه‌های نمایشگاهی می‌توان به ضریب اصکاک مناسب، امکان تمیز کردن آسان، ظاهر مدرن و سطح صاف اشاره کرد. پارکت، موکت، جعبه‌های ساخته شده از نئوپان و پالت‌های پلاستیکی از گزینه‌های مناسب برای کف‌ سازی غرفه‌ها هستند.

[wp-review]

آخرین مقالات فرارنگ
مطالب ما را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button