دکوراسیون داخلی غرفه ها

فهرست مطالب

دکوراسیون داخلی غرفه ها:

از گذشته تا کنون، با وجود برگزاری نمایشگاه های داخلی و بین المللی به مناسبت های مختلف، ساخت و طراحی غرفه ها، اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. غرفه دارانی که در نمایشگاه ها به کسب و کارهای مختلفی مشغول هستند، برای توسعه کسب و کار و هم چنین جذب مشتری که منجر به افزایش  میزان بازدید و فروش می شود، حتما باید غرفه خود را به روش های مدرن و به روز، جهت بیش تر دیده شدن، طراحی کنند. غرفه داران بهتر است کار ساخت و طراحی دکوراسیون داخلی غرفه ها را به طراحان متخصص و با تجربه بسپارند. دکوراسیون داخلی غرفه ها، نقش بسیار مهمی در افزایش دید و بازدید از غرفه و نمایش بهتر محصول ارائه شده، دارد. امروز در این مقاله قصد داریم شما را با عنوان دکوراسیون داخلی غرفه ها، آشنا کنیم. برای دریافت اطلاعاتی در مورد این موضوع، لطفا تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

غرفه نمایشگاهی چیست؟

غرفه، یک فضای کوچک و محدود برای به نمایش گذاشتن و ارائه محصول به مشتری است. واژه نمایشگاه با غرفه معنا پیدا می کند و در هر نمایشگاه، غرفه های متعددی وجود دارد که محصولات مختلفی را جهت تامین نیاز مردم، ارائه می

کنند. برای آن دسته از افرادی که صاحب شرکت و کسب و کارهای بزرگی هستند، غرفه های نمایشگاهی یک فرصت بی نظیر جهت به نمایش گذاشتن برند محصولشان و تبلیغ برای این برند، می باشد. افراد مختلفی از نقاط مختلف کشور ممکن است از نمایشگاه و غرفه های آن بازدید کنند. پس با ساخت غرفه های مناسب و ارائه محصولات با کیفیت، می توانید مشتری های فعلی را به مشتری های دائمی، تبدیل کنید.

اهمیت غرفه سازی:

همان طور که می دانید در نمایشگاه غرفه های مختلفی وجود دارد. این غرفه ها، بنا به خواست غرفه دار و بودجه ای که برای آن کنار گذاشته است، ساخت و طراحی می شود. حال ممکن است این سوال برای شما پیش آید که برخی غرفه داران از پرداخت هزینه های اضافی برای ساخت و طراحی دکوراسیون داخلی غرفه، چه سودی می برند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که ساخت و طراحی غرفه، تاثیر بسیار زیادی در جذب مشتری و رونق کسب و کار دارد. تصور کنید که در شهر شما یک نمایشگاه برگزار شده است و شما قصد بازدید از نمایشگاه را دارید. در لحظه ورود به نمایشگاه با غرفه های متعددی رو به رو می شوید، ولی نمی دانید که اول از کدام غرفه دیدن کنید. ممکن است در نمایشگاه، غرفه هایی با طراحی  های ساده و غرفه هایی با طرح های مدرن و به روز با نورپردازی های خیره کننده، وجود داشته باشد. طبیعی است شما اول به سمت غرفه ای تمایل پیدا می کنید که طراحی و ظاهر آن توجه شما را جلب کند و به سمت غرفه بروید و از محصولات آن بازدید کنید. اگر غرفه داران در کنار طراحی زیبا، محصولات با کیفیتی را نیز ارائه کنند، بازدید مشتری از غرفه منجر به خرید نیز خواهد شد.

بنابراین ساخت و طراحی دکوراسیون داخلی غرفه همراه با ارائه محصولات با کیفیت، می تواند سبب جذب هر چه بیش تر مشتری به سمت غرفه شما و در نتیجه افزایش فروش محصول، شود.

 

هدف دکوراسیون داخلی غرفه ها :

هدف از اجاره کردن غرفه و شرکت در نمایشگاه به عنوان فروشنده، تبلیغ و گسترش برند و جذب مشتری است که برای موثر واقع شدن آن، باید اقداماتی انجام گیرد. غرفه داران برای تحویل گرفتن یک غرفه مناسب با طراحی های مدرن و جذب کننده، باید طراحی غرفه را به دست طراحان و متخصیین در زمینه ساخت و طراحی دکوراسیون داخلی غرفه بپردازند. طراحان غرفه، از تجربه کافی در این زمینه برخوردار هستند. غرفه داران هم چنین با سلیقه های اکثر مردم آشنایی دارند و با توجه به بودجه ای که غرفه دار در اختیار آن ها قرارمی دهد، بهترین غرفه را با درنظر گرفتن همه شرایط، در اختیار شما قرار می دهند.

هدف از ساخت غرفه، نظم دادن به محصولات ارائه شده در غرفه می باشد. بدون شک در یک غرفه محصولات بسیار زیادی برای فروش وجود دارد که اگر دکوراسیون داخلی به درستی طراحی نشود، فضای کافی برای این محصولات نیست و در غرفه بی نظمی و شلختگی به وجود می آید.

نکاتی که طراحان دکوراسیون داخلی غرفه در هنگام ساخت باید به آن توجه کنند:

  • بر اساس نوع کسب و کار، اگر نیاز باشد تا در غرفه فضایی جهت مذاکره و گفت و گو مشتری ها با غرفه داران، صورت بگیرد؛ حتما فضایی دنج و مناسب را به این قسمت اختصاص دهد.
  • اگر قرار است درغرفه مورد نظر محصولات خاصی ارائه شود، طراحی غرفه باید به گونه ای باشد که محصولات با توجه به میزان اهمیتی که دارند، در غرفه چیده شوند تا بیش تر در معرض دید مشتری قرار بگیرند.
  • طراحان غرفه باید توجه کنند که به کار بردن لوگو و برند شرکت مورد تظر، تا حد زیادی می تواند باعث جذب مشتری و تبلیغ برای شرکت مورد نظر می شود.
  • توجه کردن به نظرات و سلیقه مدیران شرکت مورد نظر، یکی دیگر از نکاتی است که طراحان غرفه باید در هنگام ساخت و طراحی غرفه به آن توجه کنند.
  • استفاده از رنگ های مناسب و خیره کننده، هم چنین به کار بردن نورپردازی های متناسب با نوع رنگ به کار برده شده مرتبط با کسب و کار، باید مورد توجه طراح قرار بگیرد زیرا در جذب مشتری تاثیر زیادی دارد.
  • برای بهتر به نمایش گذاشته شدن برند شرکت و تبلیغ برای آن، طراحان شرکت باید یک بنر، استند و یا پک تبلیغاتی بسازند و درون غرفه و یا در کنار در ورودی آن قرار دهند.

توجه شود که انتخاب یک طراح ماهر و کاربلد جهت طراحی دکوراسیون داخلی، اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا افراد نا وارد، تخصص زیادی در این زمینه ندارند و به نکات مربط به دکوراسیون داخلی توجه نمی کنند که نتیجه آن تحویل یک غرفه بی کیفیت و نا متناسب با نوع کسب و کار، به شما است. بهتر است قبل از انتخاب یک طراح مناسب برای غرفه های نمایشگاهی، تحقیق کنید.

 

مواد مورد استفاده برای ساخت غرفه های نمایشگایشگاهی:

متریال ها و مواد مورد استفاده جهت ساخت غرفه های نمایشگاهی با مصالح ساختمانی، تفاوت ها و شباهت هایی نیز دارد. هنگام انتخاب مواد برای ساخت غرفه های نمایشگاهی باید علاوه بر زیبایی، سبک و قابل حمل باشند. در صورت سبک بودن متریال های ساخت غرفه، نصب و راه اندازی آن، بسیار راحت است. استفاده از متریال های خاص برای غرفه، سبب متمایز شدن و منحصر به فرد شدن غرفه شما می شود.  طراحان با تجربه، همواره در جست و جو بهترین و خاص ترین مواد برای ساخت و طراحی غرفه هستند تا در روز نمایشگاه غرفه شما در میان سایر غرفه های دیگر، خاص باشد.

interior

غرفه نمایشگاهی چه بخش هایی دارد؟

از بخش هایی که در یک غرفه نمایشگاهی وجود دارد می توان به کف غرفه، دیوارها، ویترین، بنرها و غیره، اشاره کرد:

کف عرفه:

متریال ها و موادی که برای ساخت کف غرفه های نمایشگاهی به کار می رود، عبارت است از:

  1. موکت:

موکت ها، در طرح ها، رنگ ها و اندازه های مختلفی با کیفیت های عالی، در بازار وجود دارند. از موکت برای کف غرفه هایی که ماشین آلات سنگین و لوازم سنگین دارند، استفاده می شود.

  1. ام دی اف:

یکی دیگر از متریال های استفاده شده در ساخت غرفه ها، ام دی اف می باشد. ورق های ام دی اف، به دلیل سنگین بودن و قیمت بالایی که دارند، نسبت به دیگر کف پوش ها، کم تر مورد استفاده قرار می گیرند.

  1. پارکت:

پارکت، به دلیل تنوع بالا در طرح و رنگ، سبک بودن و نصب آسان و راحت، در بین غرفه داران از محبوبیت بالایی برخوردار است.

  1. از دیگر موادی که می توان به عنوان کف پوش برای کف غرفه های نمایشگاهی استفاده کرد، سنگ، کاشی و سرامیک، می باشد. سنگ و سرامیک به دلیل وزن بالایی که دارند، نصب و جمع آوری آن ها مشکل است.

دیوارهای غرفه :

از متریال های مورد استفاده برای دیوارهای نمایشگاهی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. نئوپان خام:

یکی از متریال هایی که برای ساخت دیوارهای نمایشگاه به کار می رود، نئوپان خام است که با رنگ و کاغد دیواری پوشانده می شود.

  1. شیشه:

شیشه یکی از مواد مورد استفاده برای ساخت دیوارهای غرفه نمایشگاهی به شمار می رود که در طرح ها، رنگ ها و اندازه های مختلفی وجود دارد. می توان بخش های CIP و VIP را، با استفاده از شیشه، جدا کرد. در غرفه سازی می توان برای ساخت میزها، پارتیشن ها، شلف ها و ویترین ها، از شیشه استفاده کرد.

برای طراحی و ساخت غرفه های نمایشگاهی، می توان از انواع مواد و مصالح ساختمانی استفاده نمود. اما با توجه به کوتاه بودن زمان و موقتی بودن نمایشگاه، از متریال های مناسبی جهت ساخت غرفه استفاده می کنند.

 

برای ساخت غرفه از چه مصالحی استفاده می شود؟

به دلیل این که نمایشگاه ها به صورت موقتی برگزار می شوند، در انتخاب متریال و مواد سازنده برای ساخت غرفه های نمایشگاهی، توجه به دو مورد زیر ضروری است:

  • متریال و مواد انتخاب شده برای غرفه سازی، باید برای مصرف چند روزه، جمع آوری شوند.
  • مصالح انتخاب شده باید سبک باشند تا جا به جایی، نصب آن ها راحت باشد. در صورت سبک بودن مصالح، در پایان برگزاری نمایشگاه، جمع آوری آن ها نیز راحت است.

مصالح غرفه سازی شامل موارد زیر است:

  • نئوپان، آلومینیوم، ام دی اف، لترون و غیره،
  • نئوپان:

موارد استفاده از نئوپان در ساخت غرفه های نمایشگاهی:

  • ساخت کانتر
  • تولید قفسه و کمد های تزئینی
  • برای فضاسازی و دکوراسیون غرفه
  • سبک بودن و قابل انعطاف بودن آن
  • استفاده از ئئوپان برای ساخت نیمکت و صندلی
  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه
  • استفاده در دیوار های غرفه

نئوپان یکی از متریال های مناسب جهت ساخت غرفه های نمایشگاهی می باشد. اما باید توجه شود استفاده از نئوپان برای محیط های مرطوب و شرایط نامساعد محیطی، گزینه خوبی نیست، زیرا در برابر رطوبت و باد های شدید، مقاومتی ندارند.

  • لترون:

لترون یکی از محبوب ترین متریال های جوجود برای ساخت انواع عرفه های نمایشگاهی به شمار می رود. لترون درواقع نئوپان با روکش کاغذی است که در طرح ها و رنگ های مختلفی با قیمت مناسب، می باشد.

  • آلومینیوم:

از متریال آلومینیوم، در غرفه های پیش ساخته مدولار، ماکسیما و پنل آلومینیومی، استفاده می شود.

  • رنگ:

 

در غرفه هایی که برای ساخت آن ها از نئوپان استفاده شده است، رنگ آمیزی می تواند به بهتر شدن ظاهر غرفه، کمک بسیار کند. نئوپان، قدرت رنگ پذیری زیادی دارد و به سرعت نیز خشک می شود.

  • نور پردازی:

یکی از پر کاربردترین متریال های مورد استفاده در ساخت غرفه های نمایشگاهی، لوازم مربوط به نور پردازی می باشد. زیرا استفاده از نورپردازی، تاثیر بسیار زیادی در جذب مشتری دارد. استفاده از چراغ های هالوژنی، پروژکتورهای کم مصرف، طراحی لوگو با استفاده از سیستم نورپردازی، سیستم نورپردازی در کانتر، سقف، دیوار، می تواند باعث منحصر به فرد شدن غرفه شما شود.

  • کف سازی:

راجع به متریال های مورد استفاده در کف سازی غرفه های نمایشگاهی، در بالاتر توضیح داده شد.

شرکت نمایشگاهی فرارنگ:

یکی از دغدغه های غرفه داران قبل از برگزار شدن نمایشگاه، انتخاب یک شرکت مناسب جهت ساخت و طراحی غرفه به بهترین شکل می باشد. شرکت های بسیار زیادی جهت ساخت و طراحی دکوراسیون داخلی عرفه های نمایشگاهی وجود دارند اما بهترین و معتبرترین این شرکت ها، شرکت نمایشگاهی فرارنگ است.

شرکت فرارنگ همراه با یک تیم متخصص و کاربلد، کار طراحی انواع غرفه های نمایشگاهی را با استفاده از با کیفیت ترین مواد و مناسب ترین قیمت انجام می دهد. اگر می خواهید در روز برگزاری نمایشگاه، یک غرفه خاص و منحصر به فردی داشته باشید که توجه همه را به سمت خود جلب کند، پیشنهاد ما به شما، شرکت  فرارنگ‌ می باشد.

[wp-review]

آخرین مقالات فرارنگ
مطالب ما را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button