جدیدترین و پردرخواست ترین انواع غرفه ها

فهرست مطالب

نمایشگاه، با غرفه معنا پیدا می کند و در هر نمایشگاهی، چند غرفه متفاوت وجود دارد که به فروش و ارائه محصولات متنوعی، می پردازند. غرفه داران برای جذب مشتری و رونق کسب و کار خود، اقدام به ساخت و طراحی غرفه های خاص توسط متخصصین در این زمینه، می کنند. باید توجه داشت که انتخاب یک غرفه مناسب که در معرض دید باشد و بعد از آن، ساخت و طراحی آن توسط روش های جدید و مدرن و هم چنین دخالت دادن سلیقه اکثر مردم در این طرح، می تواند سبب توسعه کار و افزایش فروش محصول شود. امروز در این مقاله قصد داریم شما را با عنوان جدیدترین و پر درخواست ترین انواع غرفه ها، آشنا کنیم. خواندن این مقاله خالی از لطف نیست و می تواند کمک بسیار زیادی به شما در جهت حفظ مشتری و افزایش فروش محصولات و تبلیغ برند شرکت شما، کند. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید‌.

غرفه نمایشگاهی چیست؟

هر نمایشگاهی از تعدادی غرفه تشکیل شده است. غرفه در واقع یک فضای محدود و کوچک است که محصولات خاصی در آن ارائه می شود. صاحبان شرکت و کسب و کار، برای گسترش و توسعه برند خود و هم چنین جذب مشتری، غرفه های نمایشگاهی را انتخاب می کنند و این یک استراتژی جهت پیدا کردن مشتری و گسترش محصول شرکت در بین مردم می باشد. غرفه های نمایشگاهی، انواع مختلفی دارند، از جمله:

  • غرفه های نمایشگاهی خطی یا ردیفی:

به طور کلی هر غرفه ، خارج از محدود شدن با غرفه های دیگر، ۴ جهت دارد. غرفه های خطی یکی از انواع غرفه های نمایشگاهی هستند که از سه جهت با غرفه های دیگر محصور هستند ( در دو جهت با غرفه های کناری و در یک جهت با غرفه پشتی). در این نوع غرفه ها فقط یک راه ارتباطی با مشتری وجود دارد که با بهره گیری از روش های نوین و خلاقیت در طراحی غرفه، می توان سبب جذب مشتریان زیادی به سمت غرفه  شد.

  • غرفه های نمایشگاهی نبشی یا دو بر:

غرفه های نمایشگاهی دو بر، از دو جهت با غرفه های دیگر محصور شده اند و دو زاویه دیگر آن ها باز است و برای برقراری ارتباط با مشتری می باشد. برای غرفه های نبشی، باید هزینه بیش تری برای دکوراسیون و طراحی داخلی، پرداخت. اما به دلیل در معرض دید بودن بیش تر این غرفه ها و وجود راه ارتباطی از دو جهت با مشتری، غرفه های دو بر نسبت به غرفه های دیگر، از محبوبیت بیش تری هم در بین غرفه داران و هم بازدید کنندگان، برخوردار هستند.

دوبر

 

  • غرفه های نمایشگاهی شبه جزیره ای:

غرفه های شبه جزیره ای فقط از یک جهت با غرفه های دیگر محصور هستند و سه زاویه آن ها برای برقراری ارتباط با مشتری باز است. این نوع غرفه یکی از غرفه های پر طرفدار در بین غرفه داران به شمار می رود زیرا برای ساخت و طراحی دکوراسیون داخلی، محدودیتی وجود ندارد و فضا به اندازه کافی وجود دارد.  غرفه های شبه جزیره ای به دلیل هزینه اجاره بالا و مقدار سازه های بیش تر، به هزینه و بودجه زیادی دارد اما برای تبلیغات و گسترش محصول، غرفه مناسبی است.

 

  • غرفه های نمایشگاهی جزیره ای:

غرفه های نمایشگاهی جزیره ای، یکی از محبوب ترین و در عین حال موثر ترین غرفه در جهت افزایش فروش و دید و بازدید به شمار می رود. اگر بابت پرداخت هزینه برای طراحی و اجاره غرفه هیج گونه مشکلی ندارید و بر روی ارائه و تبلیغ محصول خود متمرکز شده اید، غرفه های جزیره ای گزینه بسیار مناسبی هستند. این غرفه ها از چهار جهت باز هستند و این مستقل بودن، به افزایش ارتباط با مشتری کمک بسیار زیادی می کند. تعداد این غرفه ها به دلیل خاص بودن آن ها، در نمایشگاه محدود است.

جزیره ای

جدیدترین غرفه های نمایشگاهی:

همان گونه که می دانید از زمان های گذشته تا امروز، نمایشگاه های زیادی چه از نوع داخلی و چه بین المللی، هر ساله در شهرهای زیادی، برگزار می شود. غرفه سازی و طراحی غرفه متناسب با کسب و کار، اهمیت بسیار زیادی جهت رونق کسب و کار دارد. در گذشته غرفه داران با استفاده از سازه های چوبی و فلزی ساده، غرفه خود را از غرفه کناری جدا می کردند و به این روش غرفه سازی می کردند. اما روش غرفه سازی قدیمی امروزه پاسخ گو نیست و نمی تواند تاثیری در جذب مشتری داشته باشد. امروزه از روش های مدرنی جهت غرفه سازی استفاده می شود.

غرفه داران برای ساخت یک غرفه خاص و متمایز، حتما باید طراحی و ساخت غرفه های خود را به دست طراحان کاربلد و متخصص بسپارند. یک طراح خوب باید در ساخت غرفه های نمایشگاهی، نکات زیر را رعایت کند:

  • برای ساخت غرفه از مواد و سازه های مرغوب و با کیفیت استفاده کند.
  • به کار بردن خلاقیت و استفاده از طرح های جدید و متناسب با سلیقه عموم مردم، می تواند تا حد زیادی سبب جذب مشتری شود.
  • طراح باید طراحی غرفه مورد نظر را متناسب با نوع کسب و کار، انجام دهد. مثلا طراحی و ساخت غرفه لباس فروشی هیچ وقت شبیه غرفه فروش مواد غذایی نیست.
  • طراح باید در استفاده از رنگ ها دقت ویژه ای کند و روانشناسی رنگ ها را مد نظر داشته باشد.‌ مثلا بهتر است از رنگ های خیره کننده در طراحی غرفه استفاده کند. اما باید توجه شود که انتخاب رنگ به گونه ای نباشد که برای مشتری و بازدید کنندگان ناخوشایند باشد.
  • استفاده از نورپردازی های زیبا و متناسب با رنگ های استفاده شده در غرفه، در افزایش شمار بازدید کنندگان نیز تاثیر چشم گیری دارد.

یک طراح کاربلد حتما باید موارد ذکر شده در بالا را سرلوحه کار خود قرار دهد تا بتواند یک غرفه بسیار مناسب به شما تحویل دهد‌. به کار بردن خلاقیت و استفاده از طرح های جدید و نوین، از جدیدترین روش های غرفه سازی می باشد که امروزه در بین غرفه داران محبوبیت بسیار زیادی دارد.

مواد مورد استفاده در ساخت غرفه های نمایشگاهی:

جهت طراحی و ساخت غرفه های نمایشگاهی از تجهیزات و مواد مصرفی زیادی استفاده می شود. از جمله این مواد می توان به چوب، ام دی اف، نئوپان، شیشه، پلاستیک، های گلاس، پونولیت و انواع کف پوش، برای نورپردازی غرفه از لامپ های هالوژنی، اس ام دی و پروژکتورهای کم مصرف، اشاره نمود. موادی که برای ساخت غرفه های نمایشگاهی استفاده می شود باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا در روزهای برگزاری نمایشگاه، مشکلی برای غرفه داران پیش نیاید. سازه های ساخته شده برای غرفه های نمایشگاهی باید همانند پازل، قابلیت متصل شدن به هم را داشته باشند تا هم بتوان به راحتی آن ها را نصب کرد و هم پس از اتمام نمایشگاه، آن ها را جمع آوری نمود.

 

عوامل تاثیر گذار در قیمت غرفه سازی:

با توجه به انواع غرفه ها و وجود طراحی های گوناگون برای غرفه سازی، هزینه ای که باید برای ساخت غرفه بپردازیم، یکسان نیست و تحت تاثیر فاکتور های مختلفی می تواند تغییر کند.

یک: نوع غرفه و محل قرار گیری آن در قیمت غرفه سازی موثر است، مثلا برای ساخت و طراحی دکوراسیون داخلی غرفه هایی که بیشتر در معرض دید هستند مانند غرفه های جزیره ای، باید هزینه های بیش تری پرداخت کرد.

دو: متراژ و مساحت غرفه یکی از عوامل تاثیر گذار در  قیمت غرفه سازی می باشد، به طوری که هر چه فضای غرفه بزرگ تر باشد برای ساخت و طراحی آن، به متریال بیش تری مورد نیاز است که باعث افزایش قیمت غرفه سازی می شود.

سه: نوع متریال به کار رفته در ساخت غرفه ها، تاثیر بسیار زیادی در قیمت غرفه سازی دارد.

چهار: نوع طراحی، دکوراسیون داخلی و هم چتین تجهیزات به کار رفته برای غرفه سازی، جز عوامل موثر در قیمت ساخت غرفه محسوب می شوند.

عوامل دیگری نیز وجود دارند که سبب افزایش و  یا کاهش قیمت غرفه سازی می شوند، از جمله یکی دیگر از این موارد می توان به مهارت و تخصص بالای طراح، اشاره نمود. غرفه داران، ممکن است قبل از برگزاری نمایشگاه ، برای پیدا کردن یک طراح کاربلد، که بتواند غرفه آن ها را با مطابق به روز ترین و پسندیده ترین متدها، دچار سردرگمی شوند. ما در این مقاله می خواهیم شرکتی را به شما معرفی کنیم که در ساخت و طراحی دکوراسیون داخلی، حرف اول را می زند.

شرکت نمایشگاهی فرارنگ:

اعضای تیم این شرکت را افراد کارشناس و با تجربه ای تشکیل می دهد. فرارنگ، سابقه زیادی در جهت طراحی و ساخت انواع غرفه های نمایشگاهی دارد. اعضای تیم فرارنگ، با به کار بردن مرغوب‌ترین و با کیفیت‌ترین متریال و استفاده از به روز ترین طرح ها، بهترین غرفه را متناسب با نوع کسب و کار، برای شما طراحی می کنند. قیمت ساخت و طراحی غرفه در این شرکت، نسبت به شرکت های دیگر مناسب تر و کیفیت نیز، بالا تر است. اگر به دنبال یک شرکت معتبر جهت ساخت غرفه و طراحی دکوراسیون داخلی آن می گردید، ما به شما شرکت نمایشگاهی فرارنگ را معرفی می کنیم.

 

 

[wp-review]

آخرین مقالات فرارنگ
مطالب ما را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button