استاندارد های لازم در غرفه سازی

standards

فهرست مطالب

در این مطلب قصد داریم در خصوص استاندرهای غرفه سازی و عوامل موثر در داشتن غرفه ای جذاب و راه کار های غرقه سازی ارزان و قیمت مناسب نکاتی را به شما عزیزان ارائه دهیم. از عوامل مهم در که در نمایشگاه های بین المللی و داخلی بیشترین تاثیر را دارد طراحی و شکل ظاهری غرفه ی شماست. هرچقدر طراحی غرفه ی شما جذاب تر و متناسب تر با محصولات شما باشد تاثیر بیشتری روی مخاطب خواهد داشت.

هدف از غرفه سازی

از رویاهای هر تولید کننده و کار آفرین و به طور کلی هر کسی که خدمت یا محصولی برای ایرائه دارد شرکت در نمایشگاه های بین المللی و داخلی است تا بتواند با جلب نظر مخاطبان خود برند تجاری خود را پرورش دهد و روز به روز آن را قدرتمند تر کند. شرکت در نمایشگاه های بین المللی و داشتن غرفه ای حرفه ای و شکلیل در این نمایشگاه ها می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی موفقت برند شما داشته باشد.

در این جا ارائه ی چند نکته برای طراحی و رعایت استاندارد های لازم برای غرفه سازی لازم به ذکر است
به طور کلی در غرفه سازی یک سری اصول و استاندارد هایی وجو دارد که رعایت نکردن هر کدام از آن ها می تواند زحمات شما را به هدر دهد. این استاندارد ها خط قرمز هایی هستند که رعایت نکردن آن ها در نهایت باعث می شود نتواندی مجوز های لازم برای برپایی غرفه خود را دریافت کنید.
در غرفه سازی یک سری اصول همیشه ثابت هستند و یک سری اصول بنا بر حوزه ی نمایشگاهی متفاوت خواهد بود. استاندارد های کلی غرفه سازی به شرح زیر می باشد:
1-ارسال اطلاعات غرفه
اولین و مهم ترین گام که رعایت آن ضروری می بشاد ارسال اطلاعات غرفه حداقل 20 روز قبل از برپایی می باشدلیستی که تهیه می نمایید باید شامل اطلاعات زیر باشد:
نام افرادی که قرار است در غرفه فعالیت داشته باشند.
نوع و اطلاعات کامل از محصولی که قرار است معرفی شود
طریقه ی چیدمان محصولات در غرفه
قیمنت های مورد نظر برای هر محصول
غرفه سازی با حضور ناظرین نمایشگاه
گام مهم بعدی برپایی غرفه با حضور ناظرین نمایشگاه می باشد. بهتر است بگوییم شما بدون حضور ناظرین اجازه ی انجام هیچ گونه فعالیتی را نخواهید داشت و در تمامی مراحل نصب و برپایی غرفه حضور ناظر امری ضروری می باشد.

 

standards

ساخت وسایل غرفه

یکی از نکاتی که توجه به آن ضروری می باشد انجام تمامی مراجل غرفه سازی خارج از محیط نمایشگاه می باشد. حتی اگر کار غرفه سازی به پایان رسیده و فقط سر هم بندی اجزای آن باقی مانده باشد هم باید این کار در بیرون از فضای نمایشگاه انجام شود. در صورتی که این کار را داخل فضای نمایشگاه انجام دهید و وسایل و ابزار غرفه سازی را با خود وارد نمایشگاه کنید ممکن است جریمه شوید و در بعضی اوقات غرفه را به طور کلی از دست بدهید.

رعایت استانداردها برای چیدمان تجهیزات

شما باید وسایل را طوری قرار دهید که باعث آسیب رساندن و ایجاد خطر در نمایشگاه نشود. هم چنین لازم به ذکر است آوردن وسایل نقلیه ای همچون لیفتراک به داخل نمایشگاه ممنوع می باشد. هم چنین چیدمان باید طوری باشد که برای سایر غرفه ها ایجاد مزاحمت نکند و راه بازدید کننداگن را مسدود ننماید. برای این کار قبل از اقدام به غرفه سازی باید از اندازه عرض راهرو ها به طور کامل مطلع باشید و بر اساس اندازه ی راهرو ها اقدام به ساخت نمایید.

رعایت چیدمان کلی سالن

هر نمایشگاهی که در سراسر دنیا برگزار می شود دارای یک چیدمان مخصوص به خود است و این چیدمان نباید توسط حتی یک غرفه خراب شود و اگر غرفه ای بخواهد این چیدمان را خراب کند یا باعث بی نظمی در نظم کلی سالنشود با آن غرفه برخورد خواهتد شد. بعد از پایان نمایشگاه هر غرفه دو روز مهلت دارد غرفه ی خود جمع آوری کند در غیر این صورت مسئولین نمایشگاه خود این کار را انجام خواهند داد و شما را جریمه خواهند کرد.

نکات مهم درباره ی غرفه سازی

میتوانید از وسایل تزئینی و زینتی برای جلوه دادن به غرفه ی خود استفاده نمایید ولی باید مراقب باشید که این وسایل جلوی دید بازدید کنندگان سایر غرفه ها نگیرد.
غرفه ی شما نباید به سایر غرفه ها آسیب برساند به عنوان مثال غرفه ی شما و تجهیزاتتان نباید مانع نور رسانی به سایر غرفه ها شود.
کسانی که تمایل دارند غرفه ی دو طبقه داشته باشند باید حتما از قبل مجوز های لازم را دریافت کرده باشند.
مورد مهم و ئیگری که باید در غرفه سازی رعایت کنید این است که تمامی بخش های غرفه باید قابل رویت باشد و هیچ یک از فضاهای غرفه نباید از دید عموم خارج باشد.
و در نهایت محصولات شما نباید باعث ایجاد بوی نامظبوع در فضای سالن شوند.
حال که به بررسی انواع استاندارد های غرفه سازی پرداختیم در ادامه قصد داریم از ویژگی های ظاهری غرفه سازی مطالبی ر عنوان کنیم.
1-رنگ آمیزی در غرفه سازی
رنگ آمیزی یکی از مهم ترین فاکتورهای موفقیت غرفه ی شماست و انتخاب رنگ مناسب از آن جاییکه بیشتر مخاطبین بیشتر از چند دقیقه را صرف بازدید از محصولات شما نخواهند کرد باید سعی کنید تا حد امکان از رنگ های جذاب و گیرا و پر انرژی در رنگ آمیزی غرفه ی خود بهره ببرید.
در انتخاب رنگ باید به نکات مهمی توجه نمود:
از رنگ های بیش از حد متضاد استفاده نکنید. درست است که استفاده از رنگ های متضاد می تواند جذابیت های بصری به غرفه ی شما ببخشد اما اگر در استفاده از این رنگ ها افراط کنید نتیجه ی معکوس خواهید گرفت. تا حد امکان برای جلب توجه و جذب مخاطب در جاهای خاص از رنگ های تند مثل (قرمز، زرد،نارنجی و …) استفاده کنید . و برای سایر فضاها از رنگ های خخنثی مثل(سفید، خاکستری، کرم و …)بهره ببرید.
2- استفاده از فضایی با متراژ مناسب و استاندارد
شاید دانستن این نکته جالب توجه باشد که هر چقدر متراژ و فضای غرفه کمتر باشد قیمت غرفه سازی بالاتر خواهد بود. اما در مواردی به دلیل استفاده کمتر از متریال ممککن است قیمت مقرون به صرفه تر باشد. ولی به طور کلی قیمت غرفه سازی با متراژ آن رابطه ی معکوس دارند.
3- استفاده از تجهیزات مدرن و به روز در طراحی غرفه
شاید با خواندن این مطلب با خود فکر کنید که منظور از استفاده از تجهیزات مدرن و به روز استفاده از تجهیزات فوق پیشرفته در غرفه سازی است اما می توان هم جهیزات به روز را استفاده کرد و در عین حال از غرفه سازی ارزان هم استفاده نمود. کافی است از امکاناتی که دارید به طور بهینه استفاده نمایید و سعی کنید محصولات خود را بیشتر به صورت دیجیتال عرضه و به نمایش بگذارید.

 

standaard

محل غرفه

فضایی که برای غرفه ی محصولات خود در نظر می گیرید باید متناسب با محصولات شما باشد. حتی الامکان سعی کنید از فضاهای مرکزی نمایشگاه استفاده نمایید تا بتوانید مرکزیت توجه مخاطبان به سوی خود جلب نمایید.
متریال به کار رفته در غرفه
کیفیت متریال یکی از ویژگی هایی است که به سرعت قابل رویت می باشد پس سعی کنید با بهینه کردن هزینه های خود و استفاده از روش های غرفه سازی ارزان در سایر قسمت های کم اهمیت تر، متریال با کیفیت تری برای بخش های مرکزی و مهم نظیر ویترین محصولات خود استفاده نمایید.

توجه به ویژگی های فرهنگی و اقلیمی

یکی از مسائلی که معمولا در نظر گرفته نمی شود توجه به فرهنگ و اقلیم است. طراحی شما باید به نحوی باشد که با هدف کلی برگزاری نمایشگاه در تضاد نباشد به عنوان مثال اگر نمایشگاهی که در آن اقدام به برگزاری غرفه نموده اید در مورد مسائل هنری است نباید از رنگ های تیره و بی روح برای طراحی غرفه ی خود استفاده نمایید.
هم چنین به مسائل اقلیمی و فنی از جمله رطوبت، نور کافی، ازتفاع و مقاومت کف توجه نمایید. زیرا تمامی این مسائل در روند کار شما تاثیرگذار خواهند بود.

نورپردازی مناسب

نور یکی از ویژگی های مهم و تایر گذار در نگاه اغلب افراد است و باعث می شود محصولات شما بی نقص جلوه کنند. اگر نورپردازی مناسبی نداشته باشید ممکن است زحماتتان به هدر رود پس سعی کنید با استفاده از ترکیب نور ها و رنگ های مناسب جلوه ی بی نظیری به غرفه خود ببخشید.ترکیب نور سفید و زرد بهترین نوع ترکیب نور می باشد.
استفاده از تکنیک مقیاس در فضا
از آنجایی که در استاندارد های غرفه سازی معمولا از فضاهای کوچک و بهینه استفاده می شود و این امر در برخی موارد توجیه اقتصادی برای تولید کنندگان دارد و یا تولید کننده نیازی به استفاده از فضای بزرگ ندارد میتوان از تکنیک مقیاس در فضا استفاده کرد و این حس وچود فضای بزرگ را به مخاطب القا کرد. بسیاری از طراحان که غرفه سازی ارزان و بهینه انجام می دهند.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم به طور خلاصه نکاتی در خصوص استاندارد های غرفه سازی، روش های انتخاب رنگ در غرفه سازی، استفاده بهینه از منابع و غرفه سازی ارزان و همچنین قیمت غرفه سازی نکاتی را به شما دوستان عزیز ارائه نماییم.

[wp-review]

آخرین مقالات فرارنگ
مطالب ما را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button