غرفه سازی و امور نمایشگاهی

فهرست مطالب

در سراسر دنیا همه ساله نمایشگاه های متفاوتی برگزار میشود، در این نمایشگاه ها تولیدکنندگان و مالکان صنایع برای عرضه محصولات خود در آن شرکت میکنند.

در سال ۱۸۵۱ اولین نمایشگاه در لندن شکل گرفت و در سال ۱۸۸۹ نمایشگاه پاریس بود که نماد برج ایفل در آن جا برای غرفه سازی  استفاده شد.

غرفه سازی برای نمایشگاه نقش مهمی را در جلب مشتری ایفا میکند. طراحی، نور، رنگ آمیزی در غرفه سازی جذابیت غرفه را دو چندان میکند، به روشنی میتوان گفت که تزیین غرفه یا همان غرفه سازی  نقش بسزایی در موفقیت  بین رقیبان را دارد.

هرچه طراحی غرفه های نمایشگاهی  چشم گیر و مناسب نوع محصولات و برند باشد، محصول بهتر در معرض دید قرار میگیرد.

بعضی وقت ها صاحبان کالا و خدمات از طراحی پیش ساخته در غرفه های خود بهره می برند گر چه گران تمام میشود اما آنان دنبال بهتر دیده شدن محصولات و برند خود هستند.

شرکت در نمایشگاه های داخلی و بین المللی و قاره ای برای همه صاحبان صنایع یک رقابت است. و یک نمایش تبلیغاتی بزرگ به شمار می رود.

شرکت فرارنگ با تجربه زیادی که  در امر غرفه سازی نمایشگاه دارد با کادر مجرب و با سابقه درخشان مفتخر است تا خدمات مناسبی را با بالاترین کیفیت به شما ارائه دهد.

 مراحل تایید غرفه سازی برای نمایشگاه

یکی از عاقلانه ترین کاری که هر شرکت برای معرفی محصولات و برند خود میتواند انجام دهد، برپایی غرفه های نمایشگاهی است. شرکت در نمایشگاه و غرفه سازی لازمه  اجرا کردن مراحل و قوانین خاصی است که در این مقاله سعی داریم به آن بپردازیم:

  • پیمان کاری که شما میخواهید برای طرح غرفه سازی خود از آن کمک بگیرید حتما باید در لیست مجاز شرکت سهامی نمایشگاه باشد‌. پیمانکار باید معرفی نامه کتبی خود را که از شرکتی که با آن قرارداد بسته است را ارائه دهد. همچنین نام مهندسی که مسئولیت این کار را برعهده دارد به همراه آدرس و شماره تلفن درج کند.
  • از مهمترین مراحل در گرفتن مجوز غرفه سازی دادن ضمانت نامه است. چرا که خیلی از غرفه داران برای برپایی غرفه خود تخلف می کنند.مبلغ ضمانت نامه بستگی به متراژ غرفه دارد این ضمانت نامه به صورت امانت نزد بخش فنی ستاد نمایشگاه نگهداری میشود.
  • شرکت پیمان کار باید پروانه نظام مهندسی خود را به همراه داشته باشد و فرم هایی جهت تعهد غرفه سازی را امضا کنند و بر قوانین نمایشگاه متکی باشند.
  • برای داشتن مجوز غرفه سازی باید مجوز لازمه را داشته باشید ستاد برگزاری نمایشگاه تاریخ های مشخصی را برای بررسی کردن طرح های غرفه شما را دارد که آن را اعلام میکند
  • باید برای غرفه مورد نظرتان ثبت نام کنید زیرا ممکن است غرفه ای که شما در نظر دارید را بعد از مدتی به شخصی دیگر اختصاص دهند
  • پس از دریافت مجوز غرفه سازی شما هیچ حقی را مبنی بر عوض کردن طرح خود ندارید در صورت عوض کردن طرح تخلف قلمداد می شود و برگزار کننده نمایشگاه اجازه تخریب غرفه را میدهد.
  • هنگام اخذ مجوز باید به متراژ غرفه ی خود توجه داشته باشد. غرفه های کمتر از ۲۴ متر مربع باید از طرح های پیش ساخته استفاده کنند.

 رنگ های مناسب غرفه سازی برای نمایشگاه

رنگ ها در غرفه سازی نقش بسزایی دارند. هر فضایی بدون رنگ مناسب بی روح و کسل کننده است. در نگاه اول همیشه این رنگ ها هستند که توجه بیننده را به خود جلب میکنند. رنگ ها میتوانند نقطه اوج و کامل کننده طراحی زیبای غرفه شما باشد.

فرم و رنگ در کنار هم دو عنصر تاثیر گذار برای فضای منحصر به فرد غرفه شما هستند.

رنگ ها به فرم ها  زیبایی و هویت عطا می کنند استفاده از یک یا چند رنگ به ایجاد ی فضای زیبا و هارمونی کنو میکند.

در ساخت غرفه میتوان از یک یا چند رنگ استفاده نمود میتوان به صورت هارمونی یا متضاد رنگ ها نسبت به هم محدوده فضا را  مشخص کرد‌.

آبی و سورمه ای دو رنگ زیبا و آرامش دهنده است که  بیشتر برای غرفه های اداری به کار میرود.

 رنگ آبی:

انتخاب بانک ها و موسسه های مالی اعتباری است که حس قدرت و ثبات را به مخاطبین القا میکند.

 رنگ سبز:

برای برند ها و محصولات کشاورزی و محصولات ارگانیک  میتوانید از رنگ سبز استفاده کنید زیرا رنگ سبز  همیشه نماد طبیعت و زیبایی بوده است.

 رنگ نارنجی:

رنگ نارنجی هیجان  و انرژی به آدمی می بخشد به همین دلیل بهره بردن از رنگ فوق العاده  نارنجی در برند های زیبایی می تواند تاثیر مثبتی در ذهن مشتری ایجاد کند.

 رنگ سیاه:

سیاه همیشه مورد پسند  ولی رنگی سرد است و حتما باید در کنار رنگ های انرژی بخش و پر ذوق استفاده شود این رنگ مخصوص  باشگاه های بدنسازی آقایان است.

با اجازه تجهیزات نمایشگاهی که  متناسب رنگ های برندتان است هارمونی خاصی برای جلب  و رضایت خاطر مشتریان  ایجادکنید‌.

 رنگ قهوه ای:

قهوه ای رنگی است که میتوان از آن خاکی و مورد اعتماد بودن  خود را در بسته بندی های خود استفاده کنید از سوی دیگر قهوه ای  کمی حس کثیف بودن می دهد بنابراین مناسب هتل ها نیست.

[wp-review]

آخرین مقالات فرارنگ
مطالب ما را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button