بازاریابی نمایشگاه تجاری

فهرست مطالب

بازاریابی تعریف های بسیاری دارد و ما در ابتدای کار می خواهیم توضیح دهیم که بازاریابی چیست و بازاریابی نمایشگاه تجاری چگونه خواهد بود. پی بردن به تعریف بازاریابی کار بسیار سختی خواهد بود. بازاریابی فرایندی است که با استفاده از آن شرکت ها و کمپانی های مختلف مشتریان را درگیر خود می کنند و باعث استحکام روابط بین خود و مشتریان می شوند. اگر بخواهیم ساده تر تعریف بازاریابی را بیان کنیم باید بگویم ایجاد ارتباط قوی بین مشتری و ارائه دهند خدمات است.
بسیاری از شرکت ها و کمپانی ها این حقیقت را درک کرده اند که برای پیشرفت کسب و کار و ارتباط موثر با متقاضیان باید از استراتژی بازاریابی استفاده کنند تا به موفقیت برسند. بازاریابی نمایشگاه تجاری یک چشم انداز وسیع برای کاهش هزینه ها به شمار می آید. همین امر باعث می شود بعد از اتمام نمایشگاه شما همچنان با مشتریان در ارتباط باشد و بر طرف کردن نیاز آن ها برای شما سودآور خواهد بود.
بازاریابی انواع مختلفی دارد که ما امروز به دنبال بازاریابی نمایشگاه تجاری هستیم. این بازاریابی یکی از موثرترین روش ها برای موفقیت در یک نمایشگاه به شمار می آید و ما می خواهیم بدانیم این نوع از بازاریابی چه مزایایی دارد. چه کارهایی را باید انجام دهیم که دچار مشکل نشویم.

مروری به کلمات بازاریابی نمایشگاه تجاری خواهیم داشت. نمایشگاه های بسیاری با عناوین مختلف در سرتاسر دنیا برگزار می شوند که هدف اصلی ایجاد این نمایشگاه های تجاری موفقیت در کسب و کار خواهد بود. به جرات می توان گفت نمایشگاه های تجاری کلیدی برای رسیدن به موفقیت و ابراز وجود در دنیا خواهد بود. بازاریابی نمایشگاه تجاری یک علم عملی است و شما باید به صورت عملی آن را انجام دهید و در این مورد تجربه کسب نماید.
این نوع از بازاریابی یعنی بازاریابی نمایشگاه تجاری برای مشاغل کوچک بسیار مناسب است. در این نوع از بازاریابی شرکت کنندگان در یک زمینه تجاری و یا یک صنعت خاص فعالیت دارند و تمام تلاش خود را برای موفقیت در آن زمینه به کار می برند.
در زمینه بازاریابی نمایشگاه تجاری باید هوشمندانه عمل کرد تا بعدها دچار مشکل نشوید. کوچکترین اشتباه باعث هزینه های سنگینی خواهد شد که گاهی جبران کردن آن ها بسیار سخت و زمان بر است. با این اشتباهات برند شما به خطر می افتد پس مراقب بازاریابی خود باشید.
عوامل بسیاری در شکل گیری یک بازاریابی نمایشگاهی می تواند تاثیر داشته باشد که ما قصد داریم چند نمونه از آن ها را معرفی کنیم.
1ـ برنامه ریزی بازاریابی: برای حضور در نمایشگاه ها تاکتیک های بازاریابی عملی را با یک استراتژی مناسب شروع کنید این عمل اولین قدم در بازاریابی نمایشگاه تجاری به شمار می آید. اگر بخواهید برند خودتان را به نمایش بگذارید و دست رقیبان را در نمایشگاه ها کوتاه کنید، برنامه ریزی مناسبی داشته باشید. تصمیمات صحیح باعث افزایش سهم بازار خواهد شد.
حال اگر برنامه از قبیل برای ترفیعات مدنظر نداشته باشید در بازاریابی شکست خورده اید و بازار را به رقیبان واگذار خواهید کرد.
2ـ استفاده از ابزار بازاریابی: در نمایشگاه های تجاری گفتگوهای شخصی نتیجه مثبتی نخواهد داشت. شما برای ایجاد ارتباط و دریافت نتیجه باید از ابزارهای بازاریابی استفاده کنید.

به جرات می توان گفت بازاریابی نمایشگاه تجاری از سه بخش پیش نمایش، نمایش و پس از نمایش تشکیل شده است. هر یک از این بخش ها در جایگاه خود اهمیت خاصی دارند. کوتاهی در این قسمت ها جواب عکس را به دنبال خواهد داشت.
شاید شنیده و یا حتی دیده باشید که بسیاری از غرفه داران در این زمینه به موفقیت نرسیده اند. مشکل اساسی این غرفه داران برنامه ریزی نکردن در این سه زمینه بوده است. مثلا در زمینه پیش نمایش بایستی غرفه را به گونه ای طراحی کنند تا مشتریان را جذب نمایند. این برنامه ریزی در بازاریابی نیز نقش بسزایی خواهد داشت که به آن جسارت بازاریابی می گویند.
در مرحله نمایش نیز باید توضیحات، ارائه کاتالوگ و ارائه محصولات باید به گونه ای باشد که مشتری احساس کسلی و خستگی نکند. در این زمینه اگر بتوانید هدیه به مشتریان اهدا کنید محبوبیت برند خود را در میان مشتریان افزایش داده اید. سعی بر این داشته باشید که در این مرحله اطلاعات مشتریان را ثبت نماید.
نکته قابل توجه در بازاریابی نمایشگاه تجاری از افراد متخصص در زمینه کاری خود استفاده نماید. اگر جذب مشتری توسط افراد خارج از سیستم صورت گیرد با مشکل مواجه خواهید شد و بازاریابی شما بی نتیجه می ماند.
بعد از اتمام دو مرحله پیش نمایش و نمایش به مرحله پس از نمایش خواهیم رسید در این قسمت بازخوردهای نمایشگاه مشخص خواهد شد اگر بازاریابی مناسبی نداشته باشید در کسب و کار خود ناموفق خواهید بوده اید.

در مطالب بالا به ارائه کاتالوگ و بروشور اشاره کوتاهی داشتیم. این موضوع می تواند در بازاریابی موثر باشد اما همین موضوع نیز می تواند بازخورد عکس داشته باشد. این را باید بدانید که در نمایشگاه های تجاری بروشورهای بسیاری در اختیار متقاضیان و بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت. که در بسیاری از مواقع دور انداخته می شود. پس سعی کنید در این زمینه هوشمندانه عمل کنید. استفاده از بروشور زمانی تاثیرگذار است که به همراه ارائه اطلاعات به صورت کلامی باشد.
بازاریابان خود را آموزش دهید
یکی از مولفه های بازاریابی نمایشگاه تجاری استفاده از افراد متخصص و آموزش دیده خواهد بود. سعی کنید افرادی را در غرفه های خود داشته باشید که در زمینه بازاریابی آموزش دیده اند زیرا اولین تصویر از شرکت و کمپانی شما در دید مشتریان خواهند بود. داشتن اطلاعات در زمینه محصولات و خدمات به آن ها کمک می کند تا بتوانند مشتریان را به راحتی جذب و مجاب نمایند. دقت کنید اگر از افراد غیر متخصص و آموزش دیده استفاده کرده باشید سرمایه گذاری خود را هدر داده اید و در بازاریابی نمایشگاه تجاری ناموفق بوده اید.

امروز ما سعی بر آن داشتیم با ارائه مطالب بالا به شما در زمینه بازاریابی نمایشگاه تجاری کمکی کرده باشیم. بالا بردن اطلاعات در این زمینه نتایجی منحصر به فرد مانند موفقیت در کسب و کار، جذب مشتریان، ارتباط متقابل و مادام با متقاضیان و افزایش سود و درآمد را به دنبال خواهد داشت.

[wp-review]

آخرین مقالات فرارنگ
مطالب ما را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button