نحوه ساخت غرفه نمایشگاهی

فهرست مطالب

هرساله یا هر چند وقت یکبار شاهد برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و یا بین‌المللی برای انواع کسب و کارها هستیم. تمامی شرکت‌کننده‌ها برای شرکت کردن در این نمایشگاه‌ها بهترین خود را ارائه می‌دهند. شرکت‌هایی که می‌خواهند برند خود را در نمایشگاه‌ها در نمایش عموم قرار دهند تلاش زیادی برای جلب مشتریان به سوی خود می‌کنند. غرفه نمایشگاهی از اولین واجبات برای شرکت در نمایشگاه‌ها می‎باشد. برای ساخت یک غرفه باید به این توجه کنید که اولین خواسته شما از برپایی غرفه نمایشگاهی چیست؟ یک غرفه باید بیانگر خواسته اصلی یک برند و کمپانی باشد. در طراحی و ساخت یک غرفه نیاز دارید طرحی را پیاده کنید که توجه مشتریان را به سوی خود جلب کند. در ادامه مطلب از سایت فرارنگ قصد داریم در رابطه با نحوه ساخت یک غرفه نمایشگاهی صحبت کنیم. با ما همراه باشید!

نحوه ساخت غرفه نمایشگاهی

برای ساخت یک غرفه نمایشگاهی باید به اصول طراحی داخلی و خارجی توجه بسیار زیادی کرد. یعنی این غرفه نمایشگر کسب و کار شما در عموم افراد شرکت‌کننده نمایشگاه می‌باشد؛ بنابراین باید به گونه‌ای ساخته شود که طرحی خاص و چشمگیر داشته باشد. می‌توانید برای غرفه خود کوپن‌های تخفیف یا جایزه‌هایی طراحی کنید که برای مشتریان سرگرم‌کننده باشد. لازم به ذکر است که برای ساخت یک غرفه باید طبق فضا و اندازه ابعاد زمینی که در اختیار دارید طراحی مینیمال و مدرنی داشته باشید. برای ساخت یک غرفه منحصربه‌فرد باید به طراحی کف، دیوار، نورپردازی، فضا سازی، طراحی انواع فلاور باکس‌ها، شناخت و طراحی انواع لوگوها، طراحی استند نمایش محصول، نحوه طراحی کانتر، نحوه تنظیمات رندرگیری، نحوه چیدمان ویترین و… توجه کنید.
برای ساخت یک غرفه با استانداردها باید بعد از کسب مجوز تمامی برگه‌ها و فرم‌های مجوز خود را از روز اول برپایی نمایشگاه تا روز آخر را در دست داشته باشید. لازم به ذکر است که استند غرفه ساز به همراه نقشه 3d آن نیز باید همراه شما باشد تا مشکلی رخ ندهد. استند غرفه ساز شامل موارد زیر میگردد:
• نام شرکت غرفه‌ساز
• نام شرکت غرفه‌دار
• شماره تلفن و فکس شرکت غرفه‌ساز
• نام و تلفن همراه شرکت غرفه‌دار
• تصویر 3d غرفه
• رتبه گرید نمایشگاهی شرکت غرفه‌ساز
اما برای ادامه ساخت غرفه خود باید در مرحله اول مدارک خود را به مدیر و مسئول سالن نمایشگاه تحویل دهید. مدیر پس از اخذ مدارک و مکان دقیق غرفه شما، محل دقیق قرارگیری غرفه را به مجری غرفه‌دار نشان می‌دهد.
در مرحله دوم باید عملیات کف‌ریزی را انجام دهید. برای این کار باید با متریال موجود اختلاف سطحی حدود 10cm ایجاد کنید. می‌توانید با باکس‌های چوبی یا رگلاژها کف غرفه خود را یکدست کنید، سپس با کف‌پوش‌ها یا پارکت سطح آن را مزین کنید که این موضوع بسته به سلیقه شخص غرفه‌دار است. لازم به ذکر است که در این مرحله از یک فرد متخصص در رشته برق‌کاری استفاده کنید تا سیم‌کشی و برق‌رسانی را برای غرفه شما انجام دهد.
در مرحله سوم از گروه نجاری و فنی مورد نظر خود درخواست کنید که برای غرفه شما طرحی را اجرایی کنند. برای پیدا کردن یک شرکت غرفه ساز حرفه‌ای می‌توانید از مقاله‌های موجود در سایت فرارنگ کمک بگیرید.
در مرحله چهارم نیز باید شروع به تزیین دیوارها و رنگ‌آمیزی غرفه خود بپردازید. سعی داشته باشید که برای این کار از بهترین متریال طبق نیاز غرفه خود استفاده کنید. و در آخر غرفه خود را نظافت کنید و شروع کنید به چیدمان دکوراسیون آن.

غرفه نمایشگاهی

نکاتی که باید هنگام شروع غرفه سازی در نظر داشته باشید:

  •  فضای کافی را برای محصولات منتخب خود در نظر بگیرید.
  •  از چیدمانی منظم با تبعیت از دو الی سه رنگ مکمل استفاده کنید.
  •  فضایی برای کنفرانس و مشاوره با مشتریان خود در نظر بگیرید.
  •  تعداد کارشناسان و پرسنل غرفه خود را طبق فضای غرفه انتخاب کنید.
  •  برای افرادی که به غرفه شما می‌آیند به دنبال مسابقه یا برنامه‌های مهیج باشید.
  •  فردی را برای توضیحات کار خود قرار دهید تا مشتریان را سرگرم کند.

با ساخت غرفه پیام اصلی برند خود را بیان کنید

برای غرفه خود یک هدف خاص را در نظر بگیرید که بیانگر برند و محصولات شما باشد. برای مثال اگر در کار محصولات غذایی هستید با استندها و ماکت‌های کوچک با طرح محصولات خود فضای غرفه را تزیین کنید. به علاوه اینکه باید یک پیام یا یک شعار کلیدی انتخاب کنید و از آن در غرفه خود استفاده کنید تا برای حضار داخل نمایشگاه مشخص شود کار یا هدف شما چیست. با استفاده از طرح‌های گرافیکی شعار و پیام خود می‌توانید دیوارهای غرفه را بپوشانید.

استفاده از رنگ‌های مکمل و چشمگیر برای ساخت غرفه

سعی کنید در طراحی و ساخت غرفه خود از دو الی سه رنگ مکمل استفاده کنید که هم نه خسته کننده باشند و هم برای بازدیدکنندگان جذابیت داشته باشد. رنگ‌های خنثی خیلی زود حس بصری مشتریان شما را خسته می‌کند و غرفه شما را ترک می‌کنند. جذب کردن شرکت‌کننده‌ها به سوی غرفه شما برای ایجاد بازگشت هزینه اهمیت بالایی دارد؛ بنابراین ایجاد جذابیت بصری غرفه‌ها در یک نمایشگاه تجاری ارزش بسیار مهمی دارد.

ایجاد فضایی دل‌انگیز با نورپردازی اصولی غرفه نمایشگاهی

نورپردازی اگر با اصول و استانداردها انجام شود می‌تواند یک فضای کوچک را نیز بزرگ نشان دهد. روشنایی یک غرفه توانایی پوشاندن عیوب آن را دارد و باعث جذب شرکت‌کننده‌های نمایشگاه به سوی خود می‌شود. اگر نور کمی در غرفه خود به کار ببرید، بازدیدکننده‌ها بعد از طی زمان کوتاهی به صورت ناخودآگاه از فضای غرفه شما احساس خستگی می‌کنند و فضا را ترک می‌کنند.

قیمت غرفه سازی در نمایشگاه‌ها

قیمت طراحی و پیاد‌سازی یک غرفه در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی معمولا متفاوت است. این تفاوت بین تغییراتی می‌باشد که بین هر غرفه با غرفه دیگر به وضوح مشخص است. برای مثال ابعاد غرفه، جایگاه غرفه، متریال استفاده شده در غرفه، نورپردازی، استفاده از استندها و ماکت‌ها و… از این قبیل تغییرات باعث متفاوت شدن قیمت غرفه‌سازی شده است. سعی کنید قبل از شرکت در یک نمایشگاه به بودجه و سرمایه شرکت خود توجه کنید. زیرا برای شرکت در یک فضای رقابتی مانند نمایشگاه باید به بهترین نحو و با تکنیک‌های امروزی و مدرن وارد عرصه شوید. برای این کار یا باید یک طراح و مجری غرفه‌ساز خاص پیدا کنید و یا از شرکت‌های غرفه سازی حرفه‌ای استفاده کنید. برای انجام این کار شاید مبلغ بالایی هزینه کنید، اما بازگشت آن از مشتریان شما تضمین می‌شود.

[wp-review]

آخرین مقالات فرارنگ
مطالب ما را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button