ساخت غرفه فروش در مترو

فهرست مطالب

با توجه به توسعه روزافزون شبکه تردد مترو میزان استقبال بسیاری از افراد و شهروندان به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده است. از طرفی اقشار مختلفی بر اساس آمار از این شبکه حمل و نقل استفاده می‌کنند. با توجه به افزایش اعتبار و ارزش مکانی تجاری و تبلیغاتی در  ‌ایستگاه‌های مترو، ساخت غرفه فروش در مترو برای صاحبان خدمات و آگهی و همچنین صنایع، روز به روز در حال افزایش است.  غرفه سازی در مترو با مدیریت صحیح و با در نظر گرفتن برخی از نکات می‌تواند منجر به درآمدزایی پایدار و قابل توجهی شود.

ایجاد غرفه و سالن‌های تجاری در داخل‌ایستگاه مترو

توجه داشته باشید غرفه‌سازی و ایجاد غرفه‌های نمایشگاهی باید در زمان ساخت ‌ایستگاه مترو انجام شود. در واقع یکی از راه‌های درآمدی شرکت بهره‌برداری، واگذاری غرفه‌ها است که می‌تواند در قالب اجاره باشد. در سال‌های گذشته با توجه به اینکه فرآیند ساخت ‌ایستگاه به صورت زیرزمینی انجام می‌شود، این موضوع سبب حذف سالن‌های تجاری و کاهش تعداد طبقات ‌ایستگاه‌های مترو از سه طبقه به دو طبقه شده است.

این فرآیند به حذف شدن بسیاری از غرفه‌های تجاری انجامیده است. در حال حاضر در قسمت شمالی خط یک و خط ۴ غرفه‌ها و سالن‌های تجاری وجود ندارد. در این حالت ایجاد غرفه‌های فروش در مترو به دلیل کم بودن سالن‌های تجاری احساس می‌شود.

ایجاد سالن ‌های تجاری در محوطه ورودی ‌ایستگاه مترو

در روش ساخت زیرزمینی مترو و به دلیل قرارگیری سالن فروش بلیط در محوطه خارج فرصت‌های بسیار مناسبی برای ایجاد سالن‌های تجاری در محوطه ورودی مترو به وجود آمد که این امر امکان تحقق سریع‌تر غرفه‌های تجاری را به همراه داشت. با توجه به حجم محوطه ورودی ‌ایستگاه مترو فضا‌های مناسبی برای ایجاد سازمان‌های تجاری و غرفه‌سازی وجود دارد. در واقع طبقه همکف و طبقه فوقانی بهترین طبقات برای ایجاد غرفه‌های نمایشگاهی هستند. توسعه مراکز و واحد‌های تجاری در مترو دارای مزایای بسیار مناسبی است که باعث می‌شود توجه افراد بیشتر به این مکان معطوف شود.

مزایای ایجاد غرفه و اماکن تجاری و تبلیغاتی در‌ ایستگاه ‌های مترو

در صورت به وجود آمدن غرفه و اماکن تجاری مناسب امکان ارائه خدمات رفاهی و همچنین فرهنگی به مسافران وجود دارد. در این حالت با ایجاد فضا‌های مناسب می‌توان بسیاری از اقلام تجاری و ابزار‌های تبلیغاتی را در معرض فروش قرار داد. همچنین بسیاری از مسافران نیازمند دریافت مایحتاج و نیاز‌های اولیه هستند. به وجود آوردن غرفه‌های تجاری و آگهی‌های تبلیغاتی در‌ ایستگاه‌های مترو می‌توان بسیاری از نیاز‌های مسافرین را در بهترین حالت ممکن برطرف کرد.

از مزایای دیگر غرفه‌سازی و اماکن تجاری و تبلیغاتی در‌ ایستگاه‌های مترو می‌توان به ایجاد اشتغال و درآمدزایی اشاره کرد. همچنین کاهش سفر‌های زائد شهری از دیگر مزایای ایجاد غرفه تجاری در ‌ایستگاه‌های مترو است. با احداث غرفه‌ها و اماکن تجاری می‌توان به زیباسازی و زندگی کردن محیط سخت و بی‌روح مترو جان دوباره بخشید.

با توجه به اینکه مترو یک وسیله حمل و نقل برای جابه‌جایی تمامی اقشار جامعه است با احداث غرفه و غرفه‌های نمایشگاهی مناسب می‌توان خدمت‌رسانی مناسبی به همشهریان داشت. از این طریق می‌توان کسب درآمد برای شرکت و پوشش هزینه‌های جاری نمود. در حال حاضر یکی از بهترین مکان‌هایی که می‌توان برای ایجاد غرفه و اماکن تجاری و تبلیغاتی معرفی کرد، ‌ایستگاه‌های مترو هستند.

نمونه‌های مراکز تجاری و غرفه‌های موجود در‌ایستگاه‌های مترو

نمونه‌های زیادی از مراکز تجاری و غرفه‌های موجود در ‌ایستگاه‌های مترو وجود دارند که در حال حاضر در حال ارائه خدمت به همشهریان هستند این غرفه‌ها شامل:

تک غرفه‌ های تجاری

این تک غرفه‌ها بسیاری از نیاز‌های کوچک و روزمره مسافران را برطرف می‌کنند.

بخش‌ های تجاری

بخش‌های تجاری در حقیقت مدل کوچک شده مجتمع‌های ‌ایستگاهی در مترو هستند. با به وجود آوردن بخش‌های تجاری می‌توان به عنوان کاربرد‌های متنوع از آن‌ها استفاده کرد و انواع خدمات را برای مسافران ارائه داد.

فضا‌های تجاری موقت

فضا‌های تجاری موقت را می‌توان به وسیله‌ پارتیشن‌های موجود ایجاد کرد. در واقع این فضا‌ها به صورت موقت در هر نقطه‌ای از ‌ایستگاه مترو قابل اجرا هستند. به وسیله این فضا‌های موقت تجاری نیز می‌توان درآمدزایی کرد و خدمات مناسبی را ارائه داد.

دستگاه های خودکار فروش کالا و خدمات

در حال حاضر دستگاه‌هایی در قسمت‌های مختلف ‌ایستگاه‌های مترو تعبیه شده است که به صورت خودکار اقدام به فروش کالا و خدمات می‌کند مزیت نصب این دستگاه‌ها علاوه بر زیبایی ‌ایستگاه عدم حضور فروشندگان در ‌ایستگاه است. حضور این دستگاه‌ها در ‌ایستگاه‌های مترو باعث مدرنیزه شدن خدمت‌رسانی به مسافران می‌شود.

نصب تجهیزات مخابراتی و ارتباطی در ‌ایستگاه مترو

به واسطه غرفه‌های موجود در ‌ایستگاه مترو می‌توان اقدام به نصب تجهیزات مخابراتی نمود. این تجهیزات مخابراتی می‌توانند نظیر فیبر نوری و توسعه شبکه تلفن همراه در مترو باشد به دلیل اینکه در تونل‌ها و ساختمان‌ها و ‌ایستگاه‌های مترو برخی از اپراتور‌های تلفن همراه با مشکل روبه‌رو می‌شوند به این منظور می‌توان خدمت‌رسانی کرد.

ایجاد غرفه به منظور ابزار‌های تبلیغاتی

در سطح‌ ایستگاه‌های مترو غرفه‌های وجود دارد که به منظور اطلاع‌رسانی مناسب محصولات و خدمات و همچنین محصولات فرهنگی ابزار‌های تبلیغاتی مناسبی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. این غرفه‌ها در کنار درآمدزایی فضای داخلی ‌ایستگاه‌های مترو را نیز زیبا می‌نماید.

روش واگذاری غرفه های ‌ایستگاه مترو

با توجه به اینکه غرفه‌های موجود در‌ ایستگاه مترو در زیر خیابان واقع شده‌اند، فاقد سند مالکیت هستند. این غرفه‌ها غیر قابل فروش بوده و به دلیل این که در داخل حریم ‌ایستگاه مترو هستند شرکت‌های بهره‌برداری این فضا‌ها را به صورت اجاره واگذار می‌نماید. توجه داشته باشید هزینه غرفه‌سازی بر عهده شرکت بهره‌برداری است و در زمان شروع واگذاری باید قرارداد ساخت و اجاره تنظیم نمایید.

کلام پایانی

با توجه به ازدحام و رفت و آمد در‌ایستگاه‌های مترو ساخت غرفه فروش در مترو در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. مزایای بسیار زیادی ساخت غرفه فروش در مترو دارد که علاوه بر درآمد زایی باعث خدمت‌رسانی مناسب به همشهریان می‌شود. همچنین ساخت غرفه موجب زیباسازی فضای داخلی‌ایستگاه‌های مترو خواهد شد. خدمات و تبلیغات بسیار مناسب و گیرایی را می‌توان با ساخت غرفه در‌ایستگاه‌های مترو به وجود آورد.

[wp-review]

آخرین مقالات فرارنگ
مطالب ما را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button