طراحی و ساخت انواع غرفه‌های نمایشگاهی

غرفه نمایشگاهی

فهرست مطالب

غرفه سازی یکی از روش‌های استفاده بهینه و طراحی جذاب از محیطی است که در فضای نمایشگاه به کاربر یا شرکت اختصاص داده شده است. امروزه به دلیل اهمیت تبلیغات در برندسازی و معرفی محصول، شرکت‌ها و افراد زیادی طرفدار برپایی نمایشگاه هستند. اما اینکه چگونه در این نمایشگاه‌ها توجه افراد شرکت کننده را به خود جلب کنند امریست که تخصص آن در دست مجموعه‌های غرفه ساز است.

اهمیت داشتن دکور زیبا در نمایشگاه

برای جلب توجه و هدایت افراد به غرفه، از نظر روانشناسی تقریبا حدود 3 ثانیه فرصت دارید. برای اینکه این زمان طلایی را به فرصتی مهم تبدیل کنید باید در طراحی دکور و انتخاب رنگ غرفه نهایت دقت را داشته باشید. بهتر است از متخصصان و طراحان این زمینه کمک بگیرید. همچنین نسبت به قیمت غرفه سازی خیلی نگران نباشید. زیرا اگر بتوانید از طریق ظاهر و دکوراسیون زیبا افراد بیشتری را جذب کنید و سپس با تعامل درست و گفت‌وگوی مناسب محصولات خود را به مشتری معرفی یا آنها را به فروش برسانید. خیلی بیشتر از هزینه‌ای که صرف کردید به سود شما خواهد بود.

ویژگی‌های مناسب برای انتخاب طراح دکور

  • سعی کنید فردی را انتخاب کنید که طراح دکور و صحنه باشد.
  • طراح باید خوش فکر و دارای سلیقه باشد.
  • قبلا در طراحی‌های نمایشگاهی شرکت کرده و دارای تجربه کافی باشد.

غرفه سازی مدرن چگونه است؟

در گذشته برای ایجاد غرفه‌ها تنها از یک جداکننده‌ استفاده میشد. این غرفه‌ها خیلی ساده و معمولی بودند. اما به‌دلیل اهمیت بازاریابی تخصصی در نمایشگاه، سعی بر آن شد تا غرفه‌هایی ایجاد کنند که جذابیت‌ زیادی داشته باشند.

امروزه با ادغام چند رشته مختلف و الگوگیری از رشته طراحی داخلی، غرفه سازی به یک تخصص تبدیل شده است. معمولا امکاناتی نظیر موکت، تهیه میز و صندلی و تقسیم کردن محیط به وسیله پارتیشن‌ها، نورپردازی فضای داخل غرفه و … توسط ستادهای برگزاری نمایشگاه ایجاد می‌شود. اما تزئین و ایجاد محیطی زیبا درون غرفه به عهده شخص شرکت‌کننده می‌باشد. برای این‌کار می‌توان از محصولاتی نظیر میزکانتر، رولآپ، و پاپ آپ‌های نمایشگاه استفاده کرد.

غرفه سازی مدرن

 

طراحی اصولی غرفه سازی

برای داشتن غرفه‌ای که بتواند همه نیازهای کاربر را برآورده کند و در جذب مخاطب به خوبی عمل کند چند روش و اصول وجود دارد.

  • داشتن ظاهری زیبا و چشم نواز در عین مدرن بودن
  • متناسب با محصولات یا نوع شرکت طراحی شده باشد
  • استفاده درست و کامل از فضای غرفه
  • رنگ‌شناسی و استفاده درست از ترکیب آنها برای ایجاد یک هارمونی مناسب
  • قابلیت ادراک هدفی که در طراحی غرفه پیاده‌سازی شده

سازه‌ نمایشگاهی چیست؟

برای ایجاد غرفه‌ها‌ی نمایشگاه باید از سازه یا ابزارهای خاصی استفاده کنیم که به آنها سازه نمایشگاهی می‌گویند.
این سازه‌ها به دو صورت داخلی و خارجی وجود دارند. سازه داخلی دربردارنده میز کانتر نمایشگاهی، استند رولآپ، پاپ آپ و لایت باکس و … هستند. سازه خارجی نیز معمولا از اسپیس فریم یا چوب و … تشکیل شده است. البته این فریم‌ها در ایجاد غرفه‌های داخل نمایشگاه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند ولی بیشترین بخش استفاده از آنها در محیط خارجی است.

معرفی انواع غرفه‌های نمایشگاهی

  • معرفی غرفه چوبی:

غرفه چوبی را می‌توان از نئوپان و ام دی اف تولید کرد. البته گاهی نیز از آهن در طراحی آنها استفاده می‌شود (باتوجه‌ به قوانین نمایشگاه)
از مزیت‌های این مدل باید به امکان ایجاد غرفه با شکل، طرح و رنگ دلخواه اشاره کرد.

  • معرفی غرفه پارتیشن یا مدولار:

ارتفاع این سازه معمولا چیزی حدود 240 سانتی متر است. متریال تشکیل دهنده‌ی آن یک قید، پایه و پنل است که آنها را به فاصله‌ی یک متری از هم به یک‌دیگر اتصال می‌دهند. به‌دلیل ضعیف عمل کردن این پارتیشن در برابر باد و آب بهتر است از آن فقط در محیط‌های بسته استفاده کنید. غرفه‌های مدولار را معمولا ستاد برگزاری نمایشگاه ایجاد می‌کند و دیگر لازم نیست شما به‌دنبال مجموعه‌های پارتیشن ساز باشید.

  • معرفی غرفه ماکسیما:

برای ساخت سریع غرفه می‌توان از مدل ماکسیما استفاده کرد. ترکیبات این سازه شبیه غرفه‌ی مدولار است یعنی از پنل، قید و پایه تشکیل می‌شود. ولی در رنگ و نوع قید و پایه با هم تفاوت دارند. لازم به ذکر است شرکت‌های متفاوت هرکدام برای این سازه طرح خاصی ارائه کرده‌اند. با استفاده از پنل‌های رنگی و بلندتر از 3 متر ارتفاع، می‌توان سازه‌های بسیار زیبا و متنوعی ایجاد کرد.

  • معرفی غرفه اسپیس فریم:

این سازه در واقع از متصل شدن لوله‌ی فلزی و مفتول به‌طور خاصی تشکیل می‌شود. مقاومت اسپیس فریم خیلی بالاست و می‌توان از آن در محیط‌های باز نیز استفاده کرد. با استفاده از این سازه خیلی سریع می‌توان غرفه‌های زیادی ساخت.

توجه داشته باشید اگر ستاد نمایشگاه وظیفه‌ی برپایی و ایجاد غرفه‌ها را داشته باشد و یا بخواهد از پارتیشن‌مدولار استفاده کند، می‌توانید درخواستی مبنی‌بر ایجاد غرفه‌ی خود ساخته به ستاد مربوطه ارسال کنید. بعد از گذرندان مراحل قانونی و انتخاب یک مجموعه غرفه‌ساز معتبر، نسبت به طراحی و ایجاد سازه‌ی مدنظر خود اقدام کنید.

قیمت غرفه سازی

با توجه به مدل‌های گوناگون و همچنین فراوانی در شرکت‌های غرفه سازی، نمی‌توان قیمت واحدی برای آنها در نظر گرفت. اما باید به این نکته توجه کنید که حضور در نمایشگاه می‌تواند نقطه‌ی شروع و مؤفقیت برای شما باشد. اگر فقط با فاکتور قیمت غرفه سازی در انتخاب پیمانکار پیش بروید. ممکن است کیفیت و جذابیتی که باید در طراحی غرفه شما پیاده سازی شود اعمال نکنند.
به‌عبارتی دیگر انتخاب شرکت غرفه ساز بر اساس قیمت شاید در هزینه طراحی و ایجاد غرفه برای شما مناسب تمام شود. اما اگر این سازه جذابیت لازم برای جذب بیننده‌ها را نداشته باشد کل هزینه، وقت و انرژی شما به هدر می‌رود.

غرفه سازی

جمع‌بندی

نمایشگاه مکانی است‌ که در آن به‌راحتی می‌توانید هر دستاوردی که دارید به نمایش بگذارید. این دستاوردها می‌توانند در زمینه‌ی انواع صنعت، فناوری، کشاورزی و … باشند. اما چگونه می‌توانید بین آن همه شلوغی خود و محصولتان را به‌ دیگران معرفی کنید.

در اینجا غرفه سازی به کمک شما آمده است. این تخصص با ادغام چند رشته که از مهم‌ترین آنها می‌توان به طراحی داخلی اشاره کرد، به‌وجود آمده است. برای شرکت در نمایشگاه قبل از هر اقدامی بهتر است یک شرکت غرفه ساز حرفه‌ای و متخصص را انتخاب کنید. این مجموعه با ایجاد مکانی زیبا و روانشناسی شده از نظر رنگ و دکوراسیون، بهترین دیزاین و بازاریابی را برای شما انجام می‌دهد.

[wp-review]

آخرین مقالات فرارنگ
مطالب ما را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button