غرفه سازی ارزان و مناسب برای انواع کسب و کارها

فهرست مطالب

از آنجایی که هر ساله نمایشگاه‌های متعددی برای انواع کسب و کار‌ها برپا می‌شود، قطعاً باید برای ارائه بهترین نکات درباره مجموعه خود و محصول آن، شرکت‌ها و مجموعه‌های مختلف نسبت به غرفه سازی اقدام کنند؛ چرا که شما می‌توانید با برپایی غرفه مربوط به مجموعه خود و ارائه خدمات و ویژگی‌هایی چون دستاورد‌ها، سابقه کاری و … به تعداد بازدیدکنندگان بیافزایید و افراد متعددی را جذب کنید. همان‌طور که می‌دانید امروزه قیمت غرفه‌سازی روندی صعودی داشته و شما می‌توانید به منظور داشتن غرفه‌ای ارزان و مقرون‌ به‌ صرفه از امکاناتی به خصوص و هوشمندانه استفاده کنید.

علت وجود غرفه های مختلف در نمایشگاه

شاید در وهله اول تصور کنید که ایجاد غرفه در نمایشگاه‌های برپا شده و غرفه‌سازی، اهمیت چندانی ندارد؛ چراکه در آن محیط، افراد متعددی همگام با شما در حال فعالیت هستند که باعث می‌شود میزان بازدید از غرفه شما کاهش یابد. بسیاری از افراد به این طرز تفکر اشتباه دچار می‌شوند که اکنون می‌توانیم با ارائه برخی نکات این فرضیه نادرست را برای همیشه از بین ببریم:

  • در واقع وجود شما و برندتان در نمایشگاه موجب می‌شود تمامی بازدیدکنندگان از نزدیک با شما و عملکردتان آشنا شوند؛ که همین امر می‌تواند میزان اعتماد میان شما و مشتری را افزایش دهد.
  • شما می‌توانید بدون وجود واسطه به صورت رو در رو با مشتریان مربوطه تعامل داشته و سعی کنید با ارائه نکاتی درباره نحوه خدمات خود، آن‌ها را به انتخاب این برند و مجموعه تشویق و ترغیب کنید.
  • قطعاً حضور شما در نمایشگاه‌های این چنینی می‌تواند علاوه بر شناخت بازار کار، مشتریان دائمی را به شما معرفی کند؛ چراکه در این زمان میزان تعامل بین شما و مشتریان بیشتر از هر زمان دیگری است که همین امر سبب می‌شود آن‌ها بدون هیچ‌گونه شک و تردید شما را انتخاب کنند.
  • شما می‌توانید حین انجام غرفه‌سازی به نکاتی ریز و جزئی چون نحوه چیدمان، نحوه ارائه خدمات و … توجه کنید تا پیام برند خود را بتوانید به صورت اختصاصی و متمایز از مابقی برند‌ها بازگو کنید.

چگونگی انجام غرفه سازی ارزان

همان‌طور که می‌دانید امروزه به علت قیمت غرفه سازی ممکن است بسیاری از برند‌ها و مجموعه‌های متعدد از برپاسازی غرفه پرهیز کنند. شما می‌توانید با در نظر گرفتن شرایط ذیل و انجام آن‌ها، علاوه بر ایجاد غرفه مورد نظر، بهای بسیار کمی را برای آن بپردازید.

اجاره غرفه به جای خرید آن

قطعاً یکی از نکاتی که می‌تواند کمک شایانی به شما در روز‌های اولیه برپاسازی غرفه برساند، انتخاب اجاره غرفه به جای خرید آن است؛ چراکه این غرفه‌ها اغلب از پیش طراحی شده و نیاز به طراحی داخلی نخواهند داشت. همچنین شما می‌توانید با انجام این کار پس از اتمام نمایشگاه غرفه مورد نظر را تحویل صاحب اصلی آن داده و از پرداخت هرگونه اجاره تمام مدت پرهیز کنید.

استفاده از نمایشگر‌های پاپ آپ

در زمان‌های قدیم به علت عدم پیشرفت در حوزه تکنولوژی و ارائه خدمات، افراد برای نمایش عملکرد خود از پوستر یا بنر‌های چاپ شده استفاده می‌کردند که این کار در نوع خود بسیار هزینه‌بر بوده و می‌تواند عاملی مؤثر بر افزایش هزینه افراد محسوب شود. امروزه شما می‌توانید به جای انجام امور قبلی، از نمایشگر‌های پاپ آپ استفاده کنید؛ چراکه این تجهیزات علاوه بر مدرن بودن جایگاه بسیار مطلوبی را از نظر ارزان‌ترین و همچنین پرسود‌ترین تجهیزات در میان افراد فعال در این حیطه کسب کرده‌اند. پاپ آپ‌ها را می‌توان صفحاتی بزرگ در نظر گرفت که می‌توان با استفاده از آن و تجهیزاتی چون نوار مغناطیسی، تصویر مورد نظر را بدون دردسر ارائه داد.

استفاده از کشو‌های تاشو برای قرار دادن لوازم

اگر می‌خواهید توجه بسیار زیادی به زیبایی‌های بصری داشته باشید، می‌توانید از کشو‌های تاشو به منظور قرار دادن انواع و اقسام تجهیزات چون نوشیدنی، کتاب، مجلات، برگه چاپی و … استفاده کنید.

استفاده از کفپوش‌ها یا فرش‌های اجاره‌ای

حین برگزاری نمایشگاه‌های مختلف بسیاری از صاحب‌کاران تمایل دارند که با استفاده از تجهیزاتی چون کف‌پوش، میزان بازدید افراد را افزایش دهند. قطعاً خرید کفپوش‌های متعدد می‌تواند به مرور زمان مبلغ بسیار زیادی را به خود اختصاص دهد. شما می‌توانید به منظور جلوگیری از پرداخت هزینه‌های مازاد، از کفپوش‌ها یا فرش‌های اجاره‌ای استفاده کنید. در واقع این تجهیزات برای کف غرفه‌ بسیار مناسب بوده و می‌توانند توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کنند. با توجه به آنکه امروزه میزان هزینه این تجهیزات به ازای هر متر مربع اندازه‌گیری می‌شود، قطعاً اجاره آن می‌تواند برای تمامی افراد فعال در حوزه‌های مختلف مقرون‌ به‌ صرفه باشد.

برگزاری مسابقه و اهدای جوایز

اگر می‌خواهید هزینه‌های نهایی خود را به حداقل برسانید و از طرفی تمایل به جذب افراد بی‌شماری دارید، باید در نحوه ارائه خدمات خود از نکاتی استفاده کنید که سبب افزایش کنجکاوی مخاطب شود. برای مثال قرار دادن بازی‌های مختلف و مسابقات متنوع همراه با هدایای هر چند کوچک می‌تواند توجه تمامی افراد با هر سن و سالی را به خود جلب کند.

شناسایی رقیب

با توجه به قیمت غرفه‌سازی در دنیای امروز استفاده از تجهیزات لوکس و منحصر‌ به‌ فرد ممکن است برای عده‌ای از برند‌ها امکان‌پذیر نباشد. شما می‌توانید حین انجام غرفه‌سازی و حضور در نمایشگاه‌های مختلف، همکاران و هم‌صنفان خود را شناسایی کرده و از نحوه خدمات آن‌ها مطلع شوید. قطعاً کسب اطلاعات پیرامون این موضوع می‌تواند به شما کمک شایانی برساند؛ چراکه در این زمان شما بازار هدف خود و رقیبان را بررسی خواهید کرد.

استفاده از تجهیزات ساده

امروزه بیشتر افراد از تجمل گرایی هراس داشته و به سمت سادگی تمایل پیدا کرده‌اند. اگر می‌خواهید میزان بازدید و استقبال افراد از غرفه خود را افزایش دهید، می‌توانید با استفاده از تجهیزاتی ساده همانند تابلو‌های مینیمال، میز و صندلی مینیمال و مجسمه‌هایی که بیانگر بازار هدف شما باشد توجه افراد را به آسانی با انجام چند امر هوشمندانه جلب کنید.

سخن پایانی

همان‌طور که می‌دانید در این روز‌ها بازار برگزاری نمایشگاه‌های مختلف بسیار داغ است؛ در واقع وجود این‌گونه محیط‌ها به شما این امکان را می‌دهد که با انجام غرفه‌سازی و ارائه عملکرد‌ها و محصولات خود، جلوه‌ای بی‌نظیر و خلاقانه در میان تمامی رقیبان و هم‌صنفان خود داشته باشید. قطعاً در این زمان که قیمت غرفه‌سازی نسبتاً زیاد است، شما می‌توانید با انتخاب جزئیات مناسب و نحوه ارائه اصولی، فرصت موجود را غنیمت شمرده و گامی استوار برای توسعه کسب و کار خود بردارید.

[wp-review]

آخرین مقالات فرارنگ
مطالب ما را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button