غرفه سازی مدولار (مزایا، معایب و انواع)

غرفه سازی مدولار

فهرست مطالب

در اکثر نمایشگاه‌ها در سراسر جهان، معمولاً با غرفه‌های نمایشگاهی روبرو می‌شویم که براساس درخواست شرکت‌کنندگان طراحی و تنظیم می‌شوند. این غرفه‌ها با استفاده از قطعات پیش‌ساخته، استاندارد و قابل مونتاژ، به عنوان سیستم‌های مدولار (modular systems) شناخته می‌شوند. این روش ساخت غرفه‌ها به صورت مدولار، امکان ساخت سریع و آماده‌سازی فضا برای نمایش کالاها را فراهم می‌کند و از این نظر بازدهی بسیار بالایی دارد.

اگر به دنبال یک راهکار مناسب و چند منظوره هستید که با نیازهای متنوع کسب و کار شما برای شرکت در نمایشگاه‌ها سازگار باشد، غرفه‌سازی مدولار بهترین گزینه ممکن است. این نوع غرفه‌سازی به شما امکان می‌دهد فضای کوچکی برای نمایشگاه خود به حداکثر برسانید و از تمامی اجزا و فضاها به بهترین شکل استفاده کنید. غرفه سازی مدولار علاوه بر اینکه از نوع غرفه سازی ارزان به شمار می رود در زمان نیز بسیار صرفه جویی می‌کند.

ما در این مقاله با غرفه های نمایشگاهی مدولار آشنا شده و به مزایا و معایب و انواع آن خواهیم پرداخت.

غرفه سازی مدولار چیست؟

غرفه نمایشگاهی مدولار
مدل های غرفه نمایشگاهی مدولار

غرفه های نمایشگاهی پیش ساخته یا مدولار یک نوع غرفه قابل حمل هستند که از اجزای مختلف با قابلیت جدا شدن تشکیل شده‌اند. این نوع غرفه‌ها شامل بلوک‌ها و پنل‌هایی می‌شوند که در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تا ساختمان نهایی را تشکیل دهند. استفاده از قطعات پیش‌ساخته و مدولار، زمان ساخت را به‌صورت قابل توجهی کاهش می‌دهد و در نتیجه می‌توان غرفه را در زمان کمتری به بهره‌برداری رساند. این غرفه‌ها قابلیت ایجاد تغییرات و اضافات در آینده را دارند؛ در نتیجه، غرفه می‌تواند باتوجه به نیازهای متغیر در طول زمان تغییر کند و از بهره‌وری بیشتری برخوردار باشد.

دیواره های این نوع از غرفه سازی از استراکچر پروفیل آلومینیوم و ام دی اف شش میلی متری ساخته‌شده است. نور پردازی در این غرفه به خوبی انجام‌شده و همین نام غرفه را بازدید کنندگان بر سر در غرفه مشاهده می‌کنند.

انواع غرفه نمایشگاهی مدولار

ساخت غرفه های مدولار یا پیش ساخته خود به دو نوع تقسیم می‌شود:

  • غرفه مدولار تخصصی
  • غرفه مدولار سالنی

دو نوع غرفه تخصصی و سالنی وجود دارند که از آن‌ها را برای محیط‌هایی مانند نمایشگاه‌ها، کنفرانس‌ها، رویدادهای فرهنگی یا تجاری و جشنواره‌ها استفاده می‌شود. از غرفه‌های تخصصی در نمایشگاه‌های کوچک و از غرفه‌های سالنی در نمایشگاه‌های بزرگ استفاده می‌کنند. غرفه‌های سالنی اغلب از طراحی یکسانی برخوردار هستند؛ اما غرفه‌های تخصصی به‌صورت سفارشی ساخته شده و تنوع بیشتری در رنگ و طرح دارند.

مزایای غرفه سازی مدولار

  • یکی از مزیت‌های غرفه‌های مدولار قابلیت حمل‌ونقل آسان آن‌ها است؛ زیرا از طریق جداسازی اجزای غرفه، آن‌ها را به قطعات کوچک‌تر تقسیم کرده و سپس با یکدیگر حمل می‌کنند. این قابلیت حمل‌ونقل سهولت بیشتری را در جابه‌جایی غرفه‌ها در حین انتقال به محل جدید ارائه می‌دهد.
  • نصب و مونتاژ غرفه های نمایشگاهی مدولار بسیار آسان است و سرعت اجرای غرفه سازی را بسیار بالاتر می برد.
  •  این غرفه‌ها عموماً با طراحی حرفه‌ای و مدرنی که دارند به برند شما کمک می‌کنند تا در میان رقبا برجسته شود. این غرفه‌ها اغلب از جنس مواد با کیفیت بالا ساخته شده‌‌اند و طی فرآیند تولید بسیار دقیقی طراحی می‌شوند.
  •  در نهایت، غرفه‌های مدولار می‌توانند در بسیاری از زمینه‌ها، از جمله اماکن نمایشگاهی، فروشگاهی، همایشی، کنفرانس و کنگره مورد استفاده قرار گیرند.
  • سازه های غرفه های نمایشگاهی مدولار را می‌توان در غرفه‌هایی با متراژها و موقعیت‌های گوناگون پیکر بندی کرد.

معایب غرفه مدولار

  • از آنجایی که غرفه‌های مدولار به‌طور عمومی ساخته شده‌اند، ممکن است صدایی که از داخل و خارج غرفه تولید می‌شود به‌راحتی انتقال یابد. این ویژگی ممکن است سبب ایجاد مزاحمت برای کارکنان در داخل غرفه و همچنین تاثیر منفی بر تمرکز کاری آن‌ها گردد.
  • این غرفه‌های مدولار برای شرایط طوفانی یا زلزله‌ای که شدیدتر از حد معمول باشد طراحی نشده و در مناطق با ریسک بالای زلزله یا طوفان، خطراتی جدی را به وجود می‌آورند.
  • هرچند که انبار داری این نوع غرفه نمایشگاهی بسیار ساده است ولی نهایتا به مکانی برای نگه داری آنها نیاز می باشد. که این امر برای مشارکت کنندگان مسئله ساز خواهد شد.
  • استفاده از سازهای غرفه های نمایشگاهی مدولار، طراحی غرفه نمایشگاهی را تا حدی محدود می سازد.

چه تفاوتی بین غرفه سازی مدولار و غرفه سازی خودساز است؟

تفاوت غرفه سازی مدولار و غرفه سازی خودساز
تفاوت غرفه سازی خود ساخته با غرفه های مدولار نمایشگاهی

غرفه‌سازی مدولار و غرفه‌سازی خودساز دو روش مختلف برای ساخت غرفه‌ها در رویدادها، نمایشگاه‌ها، نمایشگاه‌های تجاری و موارد مشابه هستند؛ اما با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. غرفه‌سازی مدولار شامل استفاده از ماژول‌ها و قطعات آماده می‌شوند که با یکدیگر ترکیب شده تا غرفه نهایی شکل گیرد. همچنین قابلیت نصب و جمع‌آوری آن سریع بوده و می‌توان به سرعت ساخت و تنظیم غرفه را انجام داد. این غرفه‌ها اغلب از جنس‌های مختلفی مانند چوب، فلز و پلاستیک ساخته می‌شوند و می‌توانند طیف وسیعی از طرح‌ها و ساختارها را پشتیبانی کنند.

قابلیت حمل‌ونقل و بدون نیاز به ابزارهای پیچ و مهره آن، این امکان را می‌دهد تا بتوان این غرفه‌ها را به‌راحتی به مکان‌های مختلف انتقال داد؛ اما غرفه‌های خودساز بیشتر به‌صورت سفارشی تولید می‌شوند و براساس نیازها و طرح‌های خاص مشتری طراحی شده و از جنس MDF یا نئوپان هستند. برای ساخت این غرفه‌ها از مواد باکیفیت و ماندگار استفاده می‌کنند و از قابلیت انعطاف‌پذیری در طرح و ساختار برخوردار هستند. این غرفه‌ها معمولاً برای ساخت و نصب به زمان و هزینه بیشتری نسبت به غرفه‌های مدولاری نیاز دارند؛ چراکه می‌بایست از ابتدا متریال‌ها را تهیه کرده تا ساختار ساخته شود.

سخن پایانی

غرفه‌های نمایشگاهی مدولار از مواد سازگار با محیط‌زیست و با کیفیت بالا ساخته شده‌اند. به عبارت دیگر، از مواد و مصالح مهندسی با کیفیت استفاده می‌شود که طول عمر طولانی دارند و به شما اجازه می‌دهند به مراتب کمتری برای حضور در نمایشگاه‌های آینده هزینه کنید. این امر باعث کاهش هدررفت منابع و مواد شده و در نتیجه به کسب و کار شما منافع اقتصادی می‌رساند.

[wp-review]

آخرین مقالات فرارنگ
مطالب ما را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button